Monday, October 11, 2010

Bapa gesa henti spekulasi rumah tangga Aidil, Rita

Pelbagai kisah didedah media burukkan usaha keluarga berbaik

SEREMBAN: Bapa pemain bola sepak kebangsaan Mohd Aidil Zafuan, Abd Radzak Salleh mahu cerita rumah tangga anak dan menantunya, pelakon popular, Rita Rudaini dihentikan segera kerana ia tidak memberi faedah sebaliknya memburukkan lagi keadaan apabila disiarkan media.
Abd Radzak, 61, berkata beliau juga kesal dengan pelbagai kenyataan Rita yang menyentuh maruah keluarganya, sedangkan mereka sedia berbaik ibarat ‘buang yang keruh ambil yang jernih’.
“Ketika menguruskan pendaftaran perkahwinan mereka dulu, saya memang ingin bantu supaya daftarkan di Seremban tetapi Rita nak buat di Wilayah Persekutuan.

“Ketika Rita melahirkan anak (Airit Rayyan Rizkin), kami sekeluarga termasuk Mohd Zaquan Adha melawatnya, malah isteri saya turut menelefon besan (emak Rita) dua kali bertanyakan khabar menantu dan cucu ketika mereka di Perlis.

“Kami berusaha menenangkan keadaan kerana kami sayang anak, menantu dan cucu, malah tiada niat campur urusan keluarga mereka.

“Bagaimanapun, semuanya bagaikan tidak menjadi apabila kenyataan demi kenyataan dikeluarkan pelakon itu,” katanya di kediamannya di Taman Rashibah Indah, Sikamat, di sini, semalam.
Sejak kebelakangan ini, akhbar menyiarkan mengenai mahligai Rita, 34, dan Aidil, 23, yang dikatakan mula goyah dipercayai berpunca campur tangan pihak tertentu terutama mentua pelakon itu.

Abd Radzak mendakwa, sejak mendirikan rumah tangga, pelakon itu tidak pernah ke rumahnya di Sikamat walaupun dijemput termasuk ketika mereka mengadakan kenduri bagi meraikan kejayaan pasukan bola sepak Negeri Sembilan yang berjaya melangkah ke perlawanan akhir Piala Malaysia, tahun lalu.

Mengenai dakwaan Rita Aidil tidak balik ke, beliau berkata, keluarganya keliru dengan kenyataan itu kerana setiap kali selepas perlawanan bola sepak atau menjalani latihan, Aidil terus ke Kuala Lumpur.


P/S - Saban hari asyik dengar cerita ni je..Mudah-mudahan dapat selesaikan secara baik dan hubungan kekeluargaan serta cinta suami isteri tu dapat dipelihara..







.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!