Saturday, October 9, 2010

Dia mempunyai 130 orang anak..

Ada bbrp entry post lulu sebelum ni yg berkisar mengenai pasangan yg berusaha sedaya upaya untuk mendapatkan anak..Berbeza dengan seorang ibu berusia 55 tahun ini..









Tidak semua kecacatan secara fizik berakhir dengan penderitaan yang berpanjangan, seperti yang dialami Xu Yuehua, seorang ibu cacat yang tidak memiliki dua kaki.


Xu Yuehua, 55 tahun dilahirkan sebagai anak yang normal dan membesar menjadi gadis cantik yang normal.





Namun, sekitar 37 tahun yang lalu Xu Yuehua mengalami dugaan besar "Saya kehilangan kedua kaki saya. Saat itu saya sempat putus asa, namun saya tidak boleh menyerah," katanya.


Xu lalu memutuskan untuk mengabdikan sisa hidupnya dengan melayani sesama insan terutama anak yatim piatu.


Selama 37 tahun dia mengabdikan diri dengan mengambil anak angkat dan mengasuh meraka sehingga berjumlah 130 orang anak.


Kesemua anak asuhannya ini berada di Institut Kesejahteraan Sosial Xiangtan, Provinsi Hunan, China Tengah. Dia mengasuh bersendirian, dengan menggunakan bangku kecil tempat dia bergerak dan berpindah dari satu tempat tidur menuju tempat tidur yang lain.


Ketika harus melakukan perjalanan yang agak jauh, salah seorang anak angkatnya akan mendukung Xu. "Dia anak yang kuat. Aku didukung untuk pergi ketempat yang agak jauh," katanya.


Xu mengaku tidak pernah menyesali keputusannya dalam melayani anak yatim tersebut. Dia sebaliknya mendapat kebahagiaan dengan pekerjaannya tersebut.




P/S - Ya Allah, terharunya...





.

4 Penyokong CHELSEA:

ayuhidayu on April 20, 2011 at 12:45 PM said...

mmg terharu..ade jugak insan yang baik mcm die

Cik Fie on January 3, 2013 at 8:07 PM said...

terharu . biasanya , kita yg normal ni pon susah nak jaga anak angkat yg ramai camtu . xsangka dia boleh jaga dorang walaupon dia OKU . :')

mujagirl92 on January 3, 2013 at 9:06 PM said...

muja confirm tak kuat macam dia,,,

Sue on January 5, 2013 at 2:37 PM said...

Kuatnya semangat dia wlupon cacat,sdgkn kita yg sempurna ni pon blm tentu dpt wt apa yg dia wt... Huhuuu!!

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!