Saturday, November 6, 2010

Rita tertekan isu saman


KUALA LUMPUR: “Saya tidak tahu secara terperinci perjanjian antara ibu dengan mereka. Lebih merumitkan keadaan urusan itu dikendalikan peguam ibu, (Allahyarham Ahmad Kamil Abdul Karim).”
Itu komen Erni Dekritawati Yuliana Buhari, anak sulung Datuk Sosilawati Lawiya terhadap saman dikemukakan dua ahli perniagaan terhadap syarikatnya, Nouvelle Beauty Centre Sdn Bhd (Nouvelle Beauty).

Saman difailkan pada 5 Ogos lalu mendakwa Nouvelle Beauty melanggar perjanjian jual beli tanah yang di atasnya mempunyai kedai pejabat bernilai RM3 juta di Kota Damansara, Petaling Jaya. Dia yang lebih mesra dengan panggilan Rita berkata, apa yang diketahuinya, plaintif memang berminat membeli tanah itu dan pada mulanya Allahyarham ibunya hendak menjual, tetapi menarik balik hasrat itu serta mahu memulangkan semula wang.
“Semua proses itu dikendalikan Ahmad Kamil dan Allahyarham sepatutnya berjumpa mereka (plaintif) untuk menyelesaikan, namun selepas itu dia hilang bersama ibu,” katanya yang dihubungi, semalam.

Rita, 25, berkata, tindakan saman dua ahli perniagaan itu mengejutkan dia serta menyebabkan keadaannya sekarang agak tertekan.

“Saya cuba bersabar dan anggap ia satu lagi dugaan selepas kehilangan orang tersayang dalam keadaan mengejut. Saya juga ingin berterima kasih kepada mereka yang memahami masalah kami,” katanya.

Nouvelle Beauty dalam satu kenyataan berasingan pula berkata, pihaknya melantik peguam untuk meneliti dakwaan terbabit. “Peguam diarahkan untuk mempertikaikan dakwaan seperti dinyatakan di dalam saman itu di mahkamah,” kata kenyataan itu.

Khamis lalu akhbar melaporkan saman itu difailkan pada 5 Ogos lalu iaitu 25 hari sebelum Sosilawati, 47, dilaporkan hilang dan kemudian disahkan dibunuh mati bersama pemandunya, Kamaruddin Shamsudin, 44; peguam, Ahmad Kamil, 32, dan pegawai bank CIMB, Noorhisham Mohammad, 38, pada 30 Ogos lalu.





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!