Friday, December 10, 2010

Dua mati lemas, tiga masih hilang ketika berkelah

DUA anggota bomba dan penyelamat melihat keadaan ombak yang kuat dan sukar untuk mencari mangsa yang lemas dalam kejadian di Pantai Pandak, Cendering, Kuala Terengganu

Lima ahli keluarga yang cuba menyelamatkan salah seorang saudara mereka yang lemas berakhir tragedi apabila dua daripada mereka mati lemas, seorang kritikal manakala tiga lagi masih hilang dalam kejadian di Pantai Pandak, Cendering dekat sini petang ini.

Dalam kejadian pukul 2 petang itu, mayat Kumada a/p Shanmugam, 28 dan adik perempuannya, Roshini, 16 ditemui terapung kira-kira 100 meter dari lokasi mereka dilaporkan lemas manakala mangsa yang selamat, Mathavi, 21, berada dalam keadaan koma dan ditempatkan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini.
Tiga mangsa yang masih hilang dikenali sebagai Raymond, 26; Morgan, 21 dan Vijaykumar, 18.

Timbalan Ketua Polis daerah, Suprintendan Abdul Halim Mohd. Ishak berkata, kesemua mangsa yang berasal dari Klang, Selangor dikatakan datang ke Terengganu untuk menziarahi keluarga mereka di Batu Rakit sebelum dipercayai berkelah di pantai tersebut.

Katanya, menurut maklumat ahli keluarga mangsa, ketika kejadian mereka dipercayai cuba menyelamatkan salah seorang ahli keluarga, Vijaykumar yang dipercayai lemas ketika mandi berseorangan.

"Ketika melihat Vijaykumar lemas, salah seorang ahli keluarga mangsa cuba menyelamatkannya namun apabila melihat dia juga tidak berjaya menyelamatkan Vijaykumar, ahli keluarga mangsa seorang demi seorang cuba menyelamatkan mangsa-mangsa yang lain.
"Namun kesemua mereka dihanyutkan ombak yang kuat," katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian.

Bagaimanapun ujarnya, kira-kira pukul 2.45 petang, Mathavi berjaya ditemui di lokasi berdekatan dengan tangannya berpaut pada sebiji batu besar manakala beberapa minit kemudian dua lagi mangsa dijumpai terapung.




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!