Sunday, December 12, 2010

Mereka bertemu jodoh di laman 'Si Buruk Rupa'


"Aku tahu Tom bukan Brad Pitt, tapi aku juga bukan Angelina Jolie."

Berbagai laman sosial bertebaran di internet. Ada laman yang hanya dianggotai wanita cantik dan lelaki tampan: BeautifulPeople.com. Ada pula laman dianggotai wanita dan lelaki yang dianggap kurang sempurna secara penampilan fizik: theuglybugball.com.

Boleh jadi, laman sosial theuglybugball.com sengaja dibuat untuk orang-orang yang ditolak dan tidak digemar di laman sosial BeautifulPeople.com.

Walau memiliki anggota dengan penampilan yang kurang menarik, jangan meremehkan The Ugly Bug Ball. Anggota laman ini sebenarnya berlumba-lumba menampilkan kecantikan hati dan peribadi masing-masing untuk memikat.
Laman ini menjadi popular setelah dua anggotanya, Tom Clifford dan Janine Walker, bertunang pada awal bulan lalu. Tom dan Janine yang menjalin hubungan asmara melalui laman ini sejak Agos, bercadang berkahwin akhir tahun ini di Stow-on-the-Wold, Gloucestershire.

Mereka begitu percaya diri dan saling memuji antara satu sama lain. "Dia cantik, aku mencintainya. Aku masih tidak percaya ini terjadi," kata Tom, seorang tukang karpet yang merasakan wajahnya sangat buruk sehingga membuat kanak-kanak menangis ketika melihatnya.



"Aku selalu menjadi bahan lawak ramai wanita selama bertahun-tahun. Aku selalu fikir bahawa aku terlalu buruk untuk menjadi pendamping wanita, tapi hidupku berubah ketika bertemu Janine," Tom menambah, seperti dipetik dari laman Telegraph.

Tom tertarik setelah melihat Janine di laman itu. Setelah  memberanikan diri, dia memulakan perkenalan dengan mengirim email.

"Dear Janine, aku melihat wajah cantikmu di The Ugly Bug Ball. Semoga kamu berkenan bertemu denganku. Tempat tinggalku tidak jauh dari rumahmu. Kuharap kamu menerima undangan pertemuan ini. Wajahku tak tampan, bahkan kanak-kanak selalu menangis ketika melihat wajahku," tulis Tom kepada Janine.

Bak bulan jatuh ke riba, Janine yang seorang pelayan kedai, memberikan respons positif setelah membaca email itu. "Aku tahu Tom bukan Brad Pitt, tapi aku juga bukan Angelina Jolie. Tetapi, putera sempurna di mataku adalah Tom. Dia tampan. Aku sangat senang bertemu dia, aku sangat mencintainya," kata Janine.

Sebagai pasangan pertama yang menemui jodoh di laman ini, pengurus The Ugly Bug Ball berniat memberikan hadiah bulan madu bagi Tom dan Janine. "Mereka adalah pasangan pertama yang menemui jodoh di laman sosial kami. Jelas kami gembira dengan kebahagiaan mereka. Kami berharap perkahwinan mereka sukses dan berkekalan," kata seorang jurucakap The Ugly Bug Ball.




.

5 Penyokong CHELSEA:

Miera Hassan on December 12, 2010 at 12:58 AM said...

wow...bagus la cmtu..mencintai seseorang yang menerima siapa kite

zacky786 on December 12, 2010 at 3:54 AM said...

yerpp ..~
saling kasih mengasihi ..~
wahh so sweet

Unknown on January 15, 2011 at 5:50 AM said...

oh lulu.... :P

Unknown on January 31, 2011 at 1:31 PM said...

huhu.. janji jumpe..

Anonymous said...

bagusla mcm ni..sll yg cantik la..yg hensem la..walaupun tak cantik dan hensem..yg penting ikhlas menerima pasangan hdp..tidakla kemudian hari meyesal..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!