Thursday, January 27, 2011

Ada 5 kaki? Hoh..


Penduduk Kecamatan Camplong, Kabupaten Sampang, Madura, Jawa Timur, hebohkan dengan lahirnya seekor anak lembu berkaki lima. Anak lembu yang tergolong unik ini dimiliki oleh Sutiah, warga Dusun Loloran, Desa Dharma, Kecamatan Camplong.

Anak lembu yang belum genap sehari ini menjadi tontonan penduduk sekitarnya. Satu tambahan kaki bertekuk berada di bagian bahu, lengkap dengan tapak kakinya, kata Sutiah. "ketika melahirkan ibu lembu itu mengalami komplikasi kerana tambahan kaki itu menyangkut dan kami kira kaki belakang keluar terlebih dulu," tuturnya.

Bayi lembu ini membuatkan pemilik lembu terkejut kerana sejak berpuluh tahun menternak lembu dia belum pernah mengalami keanehan seperti ini. "Sudah 20 tahun lebih keluarga kami di sini menternak lembu, tapi tidak seperti sekarang ini," ujar Sutiah.

Sebagaimana lembu madura pada umumnya, anak lembu jantan berkaki lima ini berwarna merah kecoklatan. Hingga kini bayi sapi itu kelihatan sihat, lincah, dan mau menyusu dari ibunya.

Ibu lembu itu sesekali kelihatan liar serta mengeluarkan air mata ketika orang menyaksikan dan berusaha memegang bayi sapi berkaki lima ini. Sementara penduduk yang tinggal di sekitar Desa Dharma, Kecamatan Camplong, Sampang, hingga kini terus datang untuk menyaksikan secara langsung anak lembu aneh tersebut.



P/S - Apa yang aneh? tu cacat lah..adeh..



.

1 Penyokong CHELSEA:

Mr. N on January 27, 2011 at 8:54 PM said...

kesian je...tak payah lah pegang..biar dy main...tgk dari jauh dh la

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!