Sunday, January 23, 2011

Mencipta patung serupa seorang bayi


Glenda Ewart, adalah seorang seniman yang sangat berbakat, dia berasal dari Castlerock, Irlandia, karyanya adalah menciptakan patung hyper-realistis (sangat mirip dengan yang nyata) bayi yang baru lahir.

Glenda Ewart menemui bakat seninya pada pada bayi ketika dia hamil anak pertamanya. Sekarang dia mampu mencipta patung bayi yang sangat mirip bayi sebenar, dengan menggunakan beberapa lapis cat, bertujuan untuk menciptakan kulit lembut bayi baru lahir. Setelah 'kulit' tersebut kering dalam oven, bahagian yang paling berat dimulakan: menanam lebih dari 20.000 helai rambut ke dalam kulit kepala patung tersebut. Mungkin bagi yang lain ini merupakan proses yang sangat sukar, Glenda Ewart mengatakan dia mencintai setiap saat melakukan hal yang sukar itu.

Mungkin anda tahu bagaimana kebanyakan ibubapa menganggap bayi akan membesar terlalu pantas, dan mereka berharap boleh menjaga anaknya tetap menjadi seorang bayi selamanya? Glenda Ewart melahirkan kembali bayi tersebut dan ini merupakan hal yang paling terdekat untuk memenuhi harapan itu, dan dia menjual kepada ibu bapa di seluruh dunia. Dia menghabiskan waktu yang lama untuk bekerja pada setiap patung, kerana dia cuba untuk membuat mereka semua kelihatan unik.

Bersusah payah mengolah patung, menanam rambut dan memberi bau mereka agar seperti bayi baru lahir boleh siap untuk beberapa minggu hanya untuk seorang bayi, tapi Glenda Ewart tetap menikmati membuat setiap bayi unik ini. Anda dapat menyaksikan bakatnya yang luar biasa, melalui gambar di bawah ini.


















.

5 Penyokong CHELSEA:

Cikbintang on January 23, 2011 at 10:09 PM said...

hehehe comel r lak ^_^

Anonymous said...

ish biar betul ni.... dah mcm die klon org la plak... tp baby tu mmg nmpk real la...



nota kaki: jom ke blog saya dan vote saya tuk contest BFF..

Zue Sancer on January 23, 2011 at 10:31 PM said...

comel...sagt suke baby ;)

ila cute said...

ishhh na ptong baby to..comey glew..
cm ne na bli ptong to..
na cgt ptong to...heheheheheheheh..

Unknown on June 27, 2011 at 2:32 PM said...

huyoo...dasatnya..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!