Sunday, February 13, 2011

Trauma dan mogok makan..


Sekelompok buaya ganas Australia sangat trauma, setelah terkena badai dahsyat lalu. Akibatnya, mereka bersembunyi di bawah air dan mogok makan, demikian dikatakan beberapa petugas taman suaka margasatwa.

Bob Flemming dari Billabong Sanctuary, Townsville, di bahagian timur-laut Australia, mengatakan 12 buaya air masin, sebahagian dari mereka memiliki panjang tubuh sehingga empat meter, memerlukan waktu berhari-hari untuk pulih dari trauma akibat Badai Tropika Yasi, yang berkekuatan maksima.

"Mereka trauma selama dua hari. Mereka bersembunyi di bawah air untuk sementara dan tidak mungkin ke permukaan untuk makan," kata Flemming kepada bilik berita AAP.
Namun Flemming mengatakan, dia tak kehilangan satu haiwan pun selama badai terburuk di Australia itu dalam hampir satu abad. Secara ajaib, badai kuat tersebut juga tak meragut korban jiwa langsung.
"Banyak pokok roboh di sangkar burung dan sebahagian burung, termasuk helang wedgetail, terbang tapi sejak itu mereka telah kembali lagi," katanya.



.

1 Penyokong CHELSEA:

Ammar on February 13, 2011 at 7:29 PM said...

Bhahaha..buaya pun trauma jugak ek..lawak-lawak

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!