Monday, March 7, 2011

Kanibal kerana memakan diri sendiri...


Nasib malang menimpa Ningsih (19), gadis yang menderita penyakit aneh. Selama hidupnya, dia memakan jari-jemarinya. Hingga kini gadis yang dibesarkan dari keluarga miskin di Dusun Gumuk, Desa Gelung, Kecamatan Panarukan, Situbondo, tidak boleh melakukan apa-apa dengan penyakitnya itu.

Ningsih panggilan akrab gadis ini, selain memang memiliki gangguan jiwa, dia juga memiliki hobi memakan dagingnya sendiri, sejak berusia 8 tahun.

Kebiasaan aneh Ningsih sebenarnya sudah tidak lagi dilakukan, setelah keluarganya membungkus kedua tangan gadis itu dengan kain tebal. Namun baru-baru ini, keadaan tersebuat berulang lagi. Bukannya tangan yang dimakan, tapi dia mulai mengigit daging yang melekat di kedua bahunya.

Nining tinggal di rumah itu bersama ayahnya Munasip (40), seorang penjual kemenyan, dan Bunira (60), nenek yang setiap hari setia merawatnya. Sedangkan Ernanik ibu kandungnya, sudah sejak lima tahun, merantau ke negeri jiran Malaysia.

"Saya kesian, kadang-kadang kalau saya marah dia memakan dagingnya sendiri, dia lalu ketawa, itu yang membuatkan hati saya semakin sakit.." tutur Bunira dengan mata berair ketika ditemui wartawan. Anehnya, menurut Bunira, Ningsih tidak pernah merasakan sakit ketika menggigit dagingnya sendiri. Beberapa usaha perubatan sudah dilakukan, bahkan telah dirawat di hospital, namun masih tidak berhasil.

    


.

6 Penyokong CHELSEA:

mas saari on March 7, 2011 at 8:49 PM said...

kena hidangkan daging kat dia tiap2 hari kot
baru dia tak mkn daging dia sendiri..

Cikbintang on March 7, 2011 at 8:51 PM said...

eeiiuuuwww...takutnye....

Lulu Caldina on March 7, 2011 at 8:54 PM said...

@mas.saari rasanyalah..huhu...kalau tak jaga, habis daging kat badan dia ratah agaknya

Lulu Caldina on March 7, 2011 at 8:55 PM said...

@cikbintang itulah...tak pasal-pasal badan cacat

:: cikNuurul :: on March 8, 2011 at 12:44 AM said...

lulu,agknyer ade mnde lain dlm bdn die tu,..dats y die boley gelak2 lg mse nenek die mrh2 tu,.huhu,sian die,.

Lulu Caldina on March 8, 2011 at 1:02 AM said...

@HATYCIKNUURUL yer agaknyalah kan

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!