Sunday, March 20, 2011

Penyatu hati kami..


PERCERAIAN selama tiga bulan akhirnya membuka pintu-pintu hikmah kepada pasangan Juara Sehati Berdansa musim ketiga, Sein dan Nana. Mereka melihat dari mata hati, tentang kegersangan hidup dan kekosongan jiwa masing-masing.

Tempoh tiga bulan perceraian bermula 8 Disember lalu merupakan ujian untuk menduga kebesaran cinta yang menyatukan mereka sehingga lahirnya dua zuriat comel, Syed Tamriz Al-Qudsy, 3, dan Sharifah Inaiya Al-Qudsy, 1.

Nana atau nama sebenarnya Noor Diyana Muhammad, 27, mengakui, anak-anak kecil yang baru hendak mengenal erti kasih itu antara sebab utama dia dan suaminya kembali bersama.
Pada 11 Mac (Jumaat) lalu, Nana bersama Sein atau nama sebenarnya Syed Hussein Syed Mustafa, 28, mengikat semula tali perkahwinan. Mereka rujuk secara rasmi di mahkamah yang sama tempat mereka bercerai tahun lalu.

"Syukurlah, kami telah pun rujuk semula. Sein mengemukakan perkara tersebut kepada saya dan saya bersetuju untuk hidup bersamanya semula. Saya masih lagi menyayanginya selain kerana anak-anak kami," jelas Nana yang semakin matang menilai erti hidup.
Pasangan tersebut berkahwin pada Julai 2006.

Barulah Nana sedar bagaimana rasanya berdepan kehilangan sesuatu yang amat berharga. Secara luarannya memang dia kelihatan kuat untuk hidup sendiri tanpa suami, tetapi perceraian tidak semudah yang disangka.
"Barulah kami sedar, bahawa kami memerlukan antara satu sama lain. Ada kalanya, kita ingat kita boleh lakukan sesuatu perkara itu sendirian, rupa-rupanya tidak," cerita Nana.



.

6 Penyokong CHELSEA:

Unknown on March 20, 2011 at 3:44 PM said...

Alhamdulillah.. moga terus kekal selamanya dan terus bahgia

Makbed on March 20, 2011 at 3:55 PM said...

ALHAMDULILLAH........ semoga kekal bahagia sampai bila-bila

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ on March 20, 2011 at 5:26 PM said...

Alhamdulillah...akhirnya mereka bersatu kembali!! suka tgk pasangan ni sangat sesuaiii!!

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Ce'gu JAERA on March 20, 2011 at 6:11 PM said...

alhamdulillah syukur.....

Mira Amirudin on March 20, 2011 at 6:15 PM said...

alhamdulillah.....happy sangat99 ;)

shayerrr on March 21, 2011 at 12:08 AM said...

sukanya tgk dorang dah bersatu balik...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!