Saturday, April 2, 2011

Kambing macam manusia??


Seekor kambing di Provinsi Liaoning, China, lahir tanpa memiliki dua kaki belakang.

Kambing berusia tiga bulan yang dinamakan Yang Yang itu telah menjadi perbincangan penduduk sekitar ketika Lv Shanlu pemilik kambing itu, mendapati Yang Yang berjalan menggunakan kedua kaki depannya.

Yang Yang juga dapat berlari-lari sekeliling perkarangan dengan kedua kaki depannya. Awalnya, dia menyangka kambing kecilnya tidak akan bertahan hidup ketika dia dilahirkan tanpa kaki belakang.

"Dia cuba untuk berdiri, tetapi setelah banyak kali mencuba, dia gagal dan hanya berbaring di tanah," ujar Lv.

"Saya dan isteri berusaha menjaganya, saya berulang-alik membawa kambing itu kepada ibunya untuk disusui, dan berharap dia boleh terus hidup. Dan nampaknya dia memang bersemangat tinggi," tambahnya.

Cao Yulan, isteri Lv, mengakui bahawa sangat sedih ketika pada awalnya melihat Yang Yang cuba untuk berdiri, namun selalu terjatuh.

Tetapi Yang Yang selalu berusaha cuba berulang kali. Yulan selalu tidak sanggup menyaksikan hal tersebut.

Akhirnya, Lv memutuskan untuk menolong Yang Yang dengan melatihnya berjalan dengan dua kaki depannya. Setiap hari, Lv membantu Yang Yang berdiri dan membawa kambing itu berjalan disekitar perkarangan rumah.

Dalam waktu sebulan, akhirnya Yang Yang dapat berdiri, berjalan bahkan berlari dengan kedua kaki depannya, tanpa bantuan dari Lv.

"Kini setiap hari Yang Yang sudah dapat berdiri dan berjalan menggunakan kedua kakinya, sama seperti seorang manusia," jelas Lv.
"Selama 61 tahun saya hidup, baru kali ini saya menyaksikan keajaiban seperti ini," katanya.



.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!