Saturday, April 16, 2011

Segmen irwanmiswan: budak kampung vs budak bandar!!!




Lulu WAJIB beri sokongan untuk segmen yang dianjurkan oleh pembaca setia lulu-pages...
Dan pemilik blog ini adalah diantaranya...Terjah~  [Budak kampung]
Dan segmen ini menarik....ngee, antara kampung dan bandar, lulu boleh jawab kedua-duanya sebab lulu memang berasal dari kampung..Walaupun bukannya 'kampung' sangat, sebab tempat tu agak maju, tapi, lulu still 'orang kampung'...err pernah..


 soalan untuk budak bandar sahaja:

  1. memang dari kecik duduk kat bandar? (Tak, lulu membesar di kampung dan dah 9 tahun duk di bandar....yeah, sekarang dah jadi budak bandar pula)
  2. ape yang best nye duduk kat bandar? (Kat bandar ni banyak yang tak best sebenarnya dari kat kampung...Kat kampung kan kita boleh bebas bergerak tanpa risaukan apa-apa...Lepas tu, semua masyarakat kenal mengenali antara satu sama lain...saling tolong menolong, andai ada kesusahan, kenduri kendara atau majlis kenduri...) Tapi yang bestnya kat bandar, bandarkan maju, senang ada kemudahan... Ada apa-apa laju jer tahu, dan yang paling best, tengah malam kalau lapar, senang cari roti...ekeke..Hah, bila sakit, senang nak gi hospital.. itu yang penting
  3. ape yang tak best nye duduk kat kampung? Duduk kat kampung ni payah sikit, susah nak kerja...Apatah lagi bila takde kenderaan, kena naik bas...Lepas tu susah line tenet tak power...itu yang penting skrg yer..ekeke
  4. andai diberi peluang,mahu duduk di bandar sahaja atau nak duduk di kampung?kenapa? Tak kisah sangat sebenarnya, sekejap kat kampung, sekejap kat bandar... sebab kalau menetap kat salah satu terlalu lama pun, bosan gak..



Sekian dan terima kasih.. sila join yer, esok tutup (ahad)



.

3 Penyokong CHELSEA:

irwanmiswan on April 16, 2011 at 3:42 PM said...

terime kaseh cik lulu atas sokongan.....sayang akak hehehe

Ce'gu JAERA on April 16, 2011 at 3:48 PM said...

aktifnya Lulu ni yee... Rajin

solomolo on April 17, 2011 at 12:46 PM said...

budak kampung dalam bandar datang melawat...


http://solomolo.blogspot.com/2011/04/segmen-irwanmiswan-budak-kampung-vs.html

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!