Wednesday, May 25, 2011

Tertembak kaki sendiri


Seorang anggota polis Pasukan Gerakan Am (PGA) melalui detik-detik mencemaskan apabila tertembak kakinya sendiri sewaktu bertugas mengadakan rondaan di sekitar bandar ini hari ini.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 8 pagi ketika Lans Koperal Azwan Anas, 33, sedang membetulkan kedudukan pistolnya sejurus memasuki kereta peronda yang dipandunya bersama seorang rakan setugas.
Insiden itu berlaku di tengah-tengah kesesakan lalu lintas apabila satu das tembakan menembusi buku lali kaki kanan Azwan menyebabkan anggota polis itu mengalami pendarahan teruk.

Azwan ketika ditemui di Hospital Seberang Jaya (HSJ) di sini memberitahu, kejadian berlaku ketika dia baharu selesai memeriksa kereta peronda tersebut yang mengalami kerosakan sebelum itu.
"Selepas memeriksa kereta, saya masuk semula dan cuba membetulkan semula kedudukan pistol tetapi secara tidak sengaja melepaskan satu das tembakan.
"Ketika itu, saya hanya dapat rasa kaki saya berasa kebas dan kasut penuh dengan darah," katanya yang sudah 11 tahun bertugas sebagai anggota PGA.

Menurut Azwan, dia bernasib baik apabila doktor mengesahkan tiada kerosakan teruk pada tulang buku lalinya selain berlaku keretakan kecil yang akan dirawat melalui satu pembedahan dalam masa terdekat.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), Asisten Komisioner Azman Abd. Lah ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.
"Buat masa ini, kita percaya ini merupakan satu kemalangan tetapi satu siasatan akan dijalankan untuk mengetahui punca sebenar kejadian," katanya.




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!