Thursday, June 30, 2011

Budak maut jatuh...


Seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun mati lemas setelah terjatuh ke dalam tali air ketika bermain basikal di Kampung Parit Buaya, Alor Janggus, di sini semalam.

Dalam kejadian pukul 7 petang itu, mayat mangsa, Mohammad Fahmi Kamaruddin ditemui oleh bapanya Kamaruddin Li, 44, di dasar tali air yang hanya terletak kira-kira 10 meter dari rumahnya.
Menurut ibunya, Nor Azalina Ahmad, 39, mangsa yang merupakan anak bongsu memang selalu bermain basikal di sekitar rumah mereka setiap petang, namun tidak pernah bermain sehingga ke kawasan tali air tersebut.

Katanya, dia menyedari sesuatu buruk berlaku apabila anak sulungnya, Mohd. Arif, 16, masuk ke dalam rumah selepas bermain tanpa kelibat Mohammad Fahmi.
“Saya dan Mohd. Arif mencari Mohammad Fahmi sehingga ke kawasan tali air dan ternampak kasut jenama Croc yang selalu dipakainya terapung.

“Jalan kampung ini baru diturap dan sebab itulah anak saya sering bermain basikal bersama abang dan kakaknya,” katanya ketika ditemui di rumah mereka di Kampung Parit Buaya di sini hari ini.
Nor Azalina berkata, mereka kemudian dengan dibantu suaminya terjun ke dalam tali air yang sedalam paras dada dan menemui Mohammad Fahmi.

Dalam pada itu, Kamaruddin berkata, dia menemui basikal anaknya di dasar tali air sebelum terjumpa anaknya.
“Saya tarik anak saya namun ketika itu dia sudah pucat serta kebiru-biruan dan kami bawa dia ke klinik berhampiran tetapi dia gagal diselamatkan,” katanya.

Ujarnya, Mohammad Fahmi baru pandai menaiki basikal itu yang sebelum ini digunakan abang-abangnya berusia sembilan dan 12 tahun.
“Kami tidak sangka dia akan pergi meninggalkan kami sekeluarga kerana tiada apa-apa perubahan sikapnya yang ketara,” jelasnya.




.

2 Penyokong CHELSEA:

Anonymous said...

tag lulu

http://sesucikasehsuchi.blogspot.com/2011/06/sayaakui-join-contest-best-picture-of.html

shedameor on June 30, 2011 at 9:27 AM said...

sedihnya :(

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!