Thursday, July 21, 2011

Amah Kemboja dakwa didera


Seorang pembantu rumah warga Kemboja yang tidak tahan didera majikannya sejak lebih setahun lalu bertindak melarikan dari dari kediaman majikannya di sebuah rumah kedai di Jalan Bendahara di sini.
Mangsa yang dikenali sebagai Met Seriani, 21, mendakwa didera oleh majikannya berusia awal 60-an sejak 16 bulan lalu, membuat laporan di Biro Aduan Barisan Nasional (BN) Kota Melaka.

"Saya didera dengan teruk dan berusaha untuk melarikan diri tetapi hanya sekarang saya berjaya melakukannya," katanya kepada pemberita di pejabat Biro Aduan BN, hari ini.
Met Seriani mendakwa, dia sering dipukul oleh majikannya beberapa kali dengan menggunakan objek tumpul.
Akibat daripada kekejaman itu katanya, terdapat beberapa kesan pukul dan luka pada anggota badannya.

Selain didera, Met Seriani mendakwa, dia dilayan seperti binatang apabila hanya diberi makan sisa makanan sepanjang tempoh bekerja dengan majikannya.
Dia juga turut mendakwa, tidak pernah menerima gaji bulanan RM600 yang dijanjikan majikannya sejak mula bekerja di situ.

Sementara itu, Ketua Biro Aduan BN, Gan Yong Hoe berkata, satu laporan polis telah dibuat sejurus mangsa mendakwa didera oleh majikannya.
"Kami akan cuba membantu mangsa untuk mendapatkan semula gaji yang tidak dibayar oleh majikannya," kata Yong Hoe.

Beliau menambah, mangsa akan ditempatkan di rumah perlindungan buat sementara waktu sementara polis menjalankan siasatan terhadap kes tersebut.



 P/S - Memenangi iklan percuma ? [KLIK]



.

2 Penyokong CHELSEA:

Unknown on July 21, 2011 at 9:34 AM said...

cerita amah kena dera top, cerita amah buat hal xtop sgt pulak?? hehehe

Ce'gu JAERA on July 21, 2011 at 8:33 PM said...

hahahaha... amah ni kalau kena dera lariiii... kalau dah mencuri brg dan mendera anak majikan pun lari... bagus xyah amek la dorg2 ni.. buat semua keja sendiri lg bagus.. ehe

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!