Sunday, August 14, 2011

Bakar rumah sendiri


Sebuah keluarga hilang tempat tinggal, malah tidak sempat berbuka puasa apabila rumah mereka musnah terbakar petang semalam gara-gara perbuatan seorang ahli keluarga itu yang kurang siuman membakar kain.
Kejadian berlaku pukul 6.30 petang di Kampung Lakota dekat sini, ketika mangsa, Limah Yaacob, 60, membasuh beras bagi menyediakan juadah berbuka puasa.
Menurutnya, tiba-tiba anak lelakinya yang mesra dipanggil Pak Cu berusia 23 tahun datang dan melempar bantal ke arahnya sehingga beras dibasuh terjatuh.

"Saya kemudian menegur tindakan Pal Cu. Tidak lama kemudian, tiba-tiba saya lihat dia menyalakan api dan membakar kain di tepi dinding. Api merebak dengan cepat dan saya terus keluar bagi meminta bantuan jiran tetapi ramai tiada di rumah," katanya ketika ditemui di sini, semalam.
Pemilik rumah berkenaan, Razali Mohamed, 50, yang tinggal di rumah berhampiran berkata, ketika kejadian dia, tiada di rumah kerana membeli kuih-muih di Pasar Ayer Lanas.

Sementara itu, Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat Jeli, Mokhtar Che Mah berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada pukul 6.52 petang dan seramai 16 anggota termasuk bomba sukarela dikejarkan ke lokasi.

Katanya, semasa sampai, rumah terbabit telah 90 peratus hangus dan pihaknya mengambil masa lima minit untuk mengawal sepenuhnya kebakaran dengan kerugian dianggarkan berjumlah RM38,000.
Dalam pada itu, nasib keluarga terbabit mendapat perhatian Setiausaha Politik kepada Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Dr. Azmi Setapa yang menghulurkan bantuan bagi meringankan beban mangsa.



.

1 Penyokong CHELSEA:

Kancil 8349 on August 14, 2011 at 3:02 PM said...

bahaya juga tinggal orang macam nie...ndak pasal2 bahayakan orang lain

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!