Friday, September 9, 2011

Maut ketika hantar kertas UPSR


Seorang pemandu di Jabatan Perdana Menteri (JPM) maut selepas kenderaan pacuan empat roda (4WD) yang dipandunya bertembung dengan sebuah lagi kenderaan jenis sama ketika mengiringi konvoi pegawai Jabatan Pelajaran negeri menghantar kertas Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) ke Bintulu, semalam.
Kejadian berlaku pukul 8.40 pagi ketika mangsa, Khusaini Sulong, 39, bersama dua rakannya, Ranno Mainor, 24, dan Mohd. Khairul Sharizan, 27, melalui Jalan Tunku Osman di sini.

Kushaini yang berkhidmat di Pejabat Ketua Pegawai Keselamatan Negara, JPM, meninggal dunia di tempat kejadian, manakala Ranno pula cedera parah dan dihantar ke Hospital Sibu.
Pemandu sebuah lagi 4WD jenis Toyota Hilux dan Mohd. Khairul, cedera ringan di bahagian kepala dan turut dihantar hospital sama untuk rawatan.
Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Shafie Ismail berkata, kemalangan dipercayai berlaku apabila pemandu Toyota Hilux yang datang dari arah bertentangan itu gagal mengawal kenderaannya.

“Ia melanggar pembahagi jalan dan bertembung dengan kenderaan dipandu Kushaini sebelum melanggar dua kenderaan lain yang mengikuti dari belakang.
“Bagaimanapun kenderaan lain termasuk yang dinaiki pegawai Jabatan Pelajaran negeri itu terselamat,” katanya di sini.




.

2 Penyokong CHELSEA:

eima on September 9, 2011 at 10:06 AM said...

kesian nye ...

Ce'gu JAERA on September 9, 2011 at 10:23 AM said...

kesian kan...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!