Tuesday, September 27, 2011

Terkecil didunia..


Walaupun bentuknya hanya sekecil hujung jari, kamera ini tidak kalah dari kamera yang berukuran lebih besar. Dianggap sebagai kamera terkecil di dunia, kamera 2 megapixel ini dianggarkan dengan berat hanya  28 gram. Jangan terkejut dengan ukurannya, kerana si kecil ini selain mampu mengambil gambar, juga dapat merakam video.

Kamera ini dicipta oleh Hammacher Schlemmer, sebuah perusahaan tekno yang berpusat di New York.
“Walaupun menjadi kamera terkecil di dunia, tapi kamera ini dapat menghasilkan foto dan video, sama seperti kamera yang lebih besar,” ujar Fred Berns, General Manager Hammacher Schlemmer.

Berns menambah, kamera ini menghasilkan foto dengan format JPEG dengan resolusi 1600 x 1200 dan dilengkapi dengan autofocus. Melalui kabel USB, kamera ini dapat dihubungkan ke komputer untuk menyimpan hasil foto anda. Walaupun mudah disimpan dan dibawa, tapi kamera ini juga dilengkapi dengan strap yang selesa digenggam mahupun digantung di leher.

“Benar-benar gadjet yang luar biasa dan diharapkan mampu mendapat respon luar biasa dari para penggemar fotografi,” tambah Berns.







.

3 Penyokong CHELSEA:

MerLe on September 27, 2011 at 7:13 PM said...

wah~ keciknye~ kwn sy ada bli kamera yg kecik camni..tapi yg dia bentuk cam pendrive..kecik je..aiiii~ comey~

Ce'gu JAERA on September 27, 2011 at 7:21 PM said...

wah, kamera kecil macam ini lah yang boleh rakam gambar orang secara curi sembunyi2... tengah2 asyik2 berborak2, rupanya dia merakam gambar kita... hati2... heeee

Kayu Manis on September 27, 2011 at 10:03 PM said...

comel je kan,

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!