Thursday, October 6, 2011

Pengemis campak bayi dalam laut


Akibat cuba mengelak daripada ditangkap, seorang pengemis wanita sanggup mencampak bayi lelakinya yang berusia enam bulan ke laut ketika diserbu dalam operasi membanteras kegiatan mengemis di sini hari ini.

Kejadian berlaku berdekatan Sabindo, ketika operasi bersepadu membabitkan Jabatan Kebajikan Masyarakat, Majlis Perbandaran Tawau (MPT), Jabatan Imigresen dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dijalankan pada pukul 11 pagi ini.
Wanita itu yang berusia lingkungan 40-an bukan sahaja mencampakkan anaknya, malah dia sendiri turut terjun ke dalam laut untuk melarikan diri.

Tiga lagi anaknya yang berusia antara 6 hingga 8 tahun turut terjun dan sempat melarikan diri ke tengah laut.
Berikutan tindakan keluarga itu terjun ke laut, pihak penguat kuasa yang menyertai operasi tersebut segera terjun dan berjaya menyelamatkan wanita dan bayinya.
Operasi tersebut berjaya menahan seramai 23 pengemis, termasuk 13 kanak-kanak yang kesemuanya berusia antara 6 bulan hingga 60 tahun.

Penolong Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat Tawau merangkap ketua operasi, Asnah Kassim berkata, operasi itu diadakan bagi memberi bantuan serta perlindungan kepada kutu-kutu rayau di bandar ini.
Katanya, ia dibuat setelah banyak aduan diterima berhubung kegiatan mengemis yang dikuasai warga asing selain penglibatan anak-anak mereka.

Beliau berkata, hasil daripada operasi yang dijalankan, ia diharap dapat membersihkan imej bandar ini daripada dilabelkan sebagai pusat pengemis, khususnya kepada para pelancong.








.

6 Penyokong CHELSEA:

Ce'gu JAERA on October 6, 2011 at 7:25 AM said...

ni sebab terlalu takut kena tangkak bapak polisi... oh bandar Tawau ku, banyak pengemis berkeliaran di sekitarnya.. huhu

Lulu Caldina on October 6, 2011 at 7:33 AM said...

@Gen2Merah pengemis tu selalunya bukan org twu kan? mungkin kedudukan tawau yang dekat dengan Indonesia dan Filipina, yang menggalakkan lagi pengemis..

Kancil 8349 on October 6, 2011 at 7:49 AM said...

macam - macam di Tawau...tapi bermusim bah juga nie pengemis. Asal ada perayaan mereka muncul

ikhwaniey on October 6, 2011 at 9:37 AM said...

lebih takutkan JKM daripada tuhan sampai hilang perikemanusiaan, hilang akal campak anak tengah laut...

Ct Arina on October 6, 2011 at 12:11 PM said...

bukan anak dorang gaknye, sesedap rase jelah maen campak sane sini.

Jujurara on October 6, 2011 at 12:47 PM said...

kesian anak dyer tuh..kecik ag..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!