Wednesday, November 23, 2011

Apakah itu? Boleh tengok dari angkasa..


Satu juta tayar tidak mudah dikesan dari tanah. Ianya terletak di luar bandar Carolina Selatan, boleh dimasuki dengan hanya laluan sempit melalui pokok pokok yang berada disekililinya.

Tiada siapa yang tahu bagaimana tayar-tayar itu sampai ke sana, ataupun bila. Tetapi, tapak buangan haram itu 50 ekar, amat besar, "anda boleh melihatnya dari angkasa lepas," kata seorang pegawai tempatan.

Pemilik, berusia 39 tahun George Fontella Brown, kemungkinan telah menyimpan tayar-tayar itu untuk dijual kepada China sebelum pasaran asing untuk tayar yang digunakan jatuh harga, katanya.


Tayar menimbulkan bahaya kesihatan awam kerana tayar biasanya menakung air, yang boleh menjadi tempat pembiakan nyamuk. Selain itu, jika tayar terbakar, api ini akan lambat terbakar, sukar untuk dihapuskan dan akan membebaskan wasap berbahaya.



South Carolina pemilik kenderaan peruncit caj $ 2 untuk setiap tayar baru mereka membeli, yang membantu membayar untuk pembersihan dan kitar semula tayar lama. Tetapi tayar yang banyak harus dikitar semula, dan bukannya dibuang dan berkembang menjadi timbunan besar.

Buat masa ini, syarikat pemprosesan tayar Johnson sedang berusaha untuk membersihkan longgokan itu. Setakat ini, 10 hingga 15 traktor-treler yang akan mengangkut tayar telah dihantar.







 Hari-hari MAHU...



.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!