Monday, December 5, 2011

Wanita 'Barbie', Nekad membuat pembedahan terhadap tubuh 52 Kali


Sepintas kecantikan Cindy Jackson terlihat semulajadi di usia yang tak lagi muda, 55.  Namun kecantikannya dia perolehi  melalui  prosedur ekstrim dengan 52 kalipembedahan keatas wajah dan tubuh. Cindy kini memegang rekod pembedahan plastik terbanyak di dunia.
"Saya tidak bercita-cita memecahkan rekod apapun. Saya hanya melakukannya untuk mendapat tubuh cantik yang semulajadi," dia menuturkan dalam sebuah tayangan di stasen tv ABCNews.

Cindy mengungkapkan selama puluhan tahun dia melakukan 14 pembedahan plastik penuh, botox,  mata atas dan bawah. Dia juga menjalani pengambilan lemak perut (liposuction) dan suntik kolagen di tangan.
Untuk semua pembedahan yang dia lakukan, Cindy harus mengeluarkan duit sehingga US$100 ribu. Merasa berpengalaman keluar-masuk meja pembedahan, dia  lalu menganggap dirinya sebagai seorang konsultan ahli anti-penuaan.

"Selama proses itu saya mendapatkan pengetahuan berharga tentang pembedahan yang bagus dan tidak. Mengapa pembedahan kadang-kadang tidak sukses, serta rahsia mencapai hasil terbaik, aman dan paling efektif," tulisnya dalam website peribadinya.
Wanita yang berasal dariOhio ini mengakui, latar belakang ayahnya yang pemarah serta rasa rendah diri membuatnya bertekad mengubah diri. Sejak muda, dia merasa tubuhnya tidak cantik. "Ketika berusia 14, ada komen mengenai senyuman saya sehingga membuat saya terasa ingin mengubahnya."

Dia mula mentransformasikan tubuhnya ketika ayahnya meninggal dunia di usia 20-an. Dia merasa teknologi perubatan dapat membantunya tampil cantik dan muda. "Saya memiliki semangat muda. Saya tidak ingin melihat wajah tua ketika bercermin. Pembedahan adalah cara agar saya tetap kelihatan muda."
Dengan mengubah penampilan melalui pembedahan plastik, Cindy merasa mudah menakhluk lelaki muda. "Lelaki sangat dipengaruhi visual. Dan menarik perhatian mereka adalah hal yang sangat menyenangkan," ucapnya.

Selain sebagai konsultan anti-penuaan dan menyediakan pembedahan plastik, Cindy juga menulis dua buku, 'Living Doll' dan 'Image and Cosmetic Surgery Secrets.'

Bukan hanya Cindy yang terobsesi punya wajah cantik.








.

2 Penyokong CHELSEA:

Udin on December 5, 2011 at 9:52 PM said...

macam2 ragam manusia..

Anonymous said...

sgt berani die...^_^

p/s:dah lame xkomen blog akak...rindu..!!rindu!!

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!