Friday, January 27, 2012

Gunakan Mayat Abang Untuk Palsukan Kematian Sendiri


Seorang lelaki Jepun memalsukan kematiannya sendiri dengan menggunakan mayat mendiang abangnya sebagai mayatnya, kata polis dan media pada Khamis.

Menurut harian Mainichi, dia menggunakan alasan itu bagi memastikan lesen memandunya dibatalkan oleh kerana dia mempunyai kesalahan trafik yang berulang, meskipun adik-beradik Tsukasa Oizumi yang lebih tua masih hidup.

Oizumi mengambil keputusan untuk menukarkan identitinya sepenuhnya apabila abangnya jatuh sakit dan meninggal dunia pada usia 56 tahun pada tahun 2008.

Dia "memberitahu" pihak berkuasa bahawa mayat abangnya adalah mayatnya sendiri malah doktor yang menguruskan kematian abangnya tidak mengesyaki apa-apa, menurut akhbar Asahi Shimbun.

“Mayatnya” dibakar seperti yang sering dilakukan bagi pengebumian di Jepun.

Menurut laporan itu lagi, Oizumi yang kini berusia 58 tahun membuat tuntutan faedah keselamatan sosial menggunakan nama abangnya bagi menjaga ibunya yang uzur di rumah.

Dia bagaimanapun menyerah diri di pejabat kebajikan tempatan pada Jun lalu kerana diselubungi oleh perasaan bersalah, lapor Asahi.

Pihak polis mengambil masa berbulan-bulan untuk mengesahkan kebenaran pengakuan Oizumi sebelum menahannya pada Rabu kerana didakwa “menyembunyikan dirinya dengan menyamar sebagai abangnya yang telah mati dan mendaftar menggunakan butiran salah untuk sijil-sijil rasmi,” kata seorang jurucakap.






.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!