Sunday, January 1, 2012

'I love you' : Ayat pertama yang diucapkan oleh seorang lelaki lumpuh selama 19 tahun kepada ibunya


Seorang lelaki lumpuh yang mengalami kerosakan otak dalam kemalangan kereta hampir 20 tahun yang lalu bercakap buat kali pertama - dan berkata 'I Love You' kepada ibu yang selama ini menjaganya. Doktor berkata, Simon Ellis, kini 37, tidak akan dapat bercakap lagi selepas mengalami dua keretakan tengkorak dalam kemalangan pada tahun 1992 apabila dia berusia 18 tahun.

Tetapi dia mengejutkan ibunya, Diane Franklin, 61. Menurut ibunya: 'Mereka memberitahu kami bahawa dia akan mati dalam rawatan rapi dan dia tidak mampu untuk bercakap selama 19 tahun. 'Tetapi sekarang dia telah mula berkata-kata. Saya tidak pernah akan lupa apabila dia berkata 'I Love You' kepada saya. Air mata mula mengalir dan ia sangat emosi.

'Hujung minggu lepas saya kata' merry 'kepadanya dan dia berkata' Krismas '. Saya rasa seperti dia pasti akan datang kembali dan sebagai sebuah keluarga kami merasa sangat gembira.
'Doktor kagum. Mereka hanya tidak boleh percaya. '

Simon telah cedera pada tahun 1992 setelah dia masuk ke dalam kereta dengan rakan yang memandu kereta itu mabuk setelah meminum bir. Kereta yang mereka naiki merempuh dinding dan Simon lumpuh - dan kini memerlukan penjagaan sepenuh masa. Kawannya melarikan diri tanpa sebarang kecederaan.


'Kami berharap percakapannya akan terus bertambah baik dengan bantuan pakar. Hebat untuk melihat dia begitu gembira, teruja dan penuh dengan kehidupan. 'Ia hadiah Krismas terbaik yang kita boleh diharapkan.









.

3 Penyokong CHELSEA:

Ce'gu JAERA on January 1, 2012 at 9:27 PM said...

huhu.. terharu sungguh dgn kisah ini.. harap dia akan beransur pulih

Anonymous said...

touched :')

Khairi Fakhri on January 1, 2012 at 10:39 PM said...

I'm touched too :')

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!