Sunday, February 26, 2012

Kemenangan yang ditunggu-tunggu


Chelsea akhirnya menghasilkan sesuatu yang positif ketika menghadapi Bolton Wanderers dalam perlawanan Premier League di Stadium Stamford Bridge sebentar tadi. The Blues menang dengan jaringan yang menyakinkan, 3-0.

Ini adalah kemenangan pertama Chelsea dalam bulan ini. Sebelumnya, Chelsea selalu meraih hasil kurang memuaskan dalam empat perlawanan terakhir sepanjang Februari 2012.
Menghadapi Bolton di tempat sendiri, Chelsea yang pada mulanya sukar membolos gol pelawat. Usaha beberapa pemain Chelsea selalu kandas.

Akhirnya Chelsea, berjaya menjaringkan gol pertama di masa kedua. David Luiz membawa Chelsea unggul 1-0 pada minit ke 48 berkat gol cantiknya di dalam kotak penalti. Tendangan spektakuler Luiz tidak mampu dijangkau oleh penjaga gol, Bogdan.

Unggul 1-0, terus memacu semangat anak didik Andre Villas-Boas. Pada minit 61, Chelsea sukses menggandakan keunggulan menjadi 2-0. Gol kedua Chelsea dijaringkan oleh striker Didier Drogba lewat tandukan kepalanya setelah memanfaatkan umpanan dari Frank Lampard.

Chelsea rupanya belum puas dengan dua gol. Memasuki minit 79, Chelsea kembali memperbesar keunggulan menjadi 3-0 melalui gol kapten, Lampard. Gol ini terjadi setelah memanfaatkan umpan cantik dari Juan Mata. Dengan tenang, Lampard langsung menjaringkan bola dengan kaki kanannya ke gawang Bolton.

Chelsea akhirnya mempertahankan jaringan 3-0 sehingga tamat perlawanan.






.

1 Penyokong CHELSEA:

Farahin Shahadan on February 26, 2012 at 2:18 AM said...

chelsea masih berbisa. yeahhh! :D

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!