Thursday, February 2, 2012

Push Up di Atas Botol


Mungkin tak pernah terbayangkan di dikiran anda melakukan push up di atas empat botol yang berdiri tegak. Kalau tidak menjaga keseimbangan dan memiliki otot-otot yang kuat, anda akan terjatuh dan botol pun akan pecah.

Tapi, tidak bagi kanak-kanak berusia tujuh tahun, Guiliano, yang berhasil melakukan push up di atas empat botol yang menopang tangan dan kakinya. Setelah berhasil menjaga keseimbangan di atas botol-botol tersebut, dia pun melanjutkan aksinya dengan push up. Aksi kali ini, dia berhasil melakukannya 12 kali.

Ini bukan pertama kalinya Guiliano menantang kekuatan diri. Pada 2009, dia pernah berjalan cepat menggunakan tangan dan bola berat di antara kakinya sejauh 10 meter. Dia berjaya mencatatkan aksinya pada Guinness Book of World Records.

"Dia telah ikut ke gym bersama saya sejak dia lahir. Saya selalu membawanya ketika berlatih," ujar ayahnya Iulian Stroe.

Stroe menambah, apa yang dilakukan oleh anaknya tak akan membahayakan dirinya sendiri. "Saya telah melatihnya dengan keras. Dia selalu dalam pengawasan saya ketika berlatih. Dia hanya anak kecil dan jika dia penat kami akan pergi dan bermain."

Giuliano, anak tertua dari empat bersaudara, mengatakan bahwa hal ini tidak dilakukan demi kepentingan peribadi. Dia masih seperti anak kecil normal yang suka menonton kartun, dan bermain di taman.







.

4 Penyokong CHELSEA:

hawiz on February 2, 2012 at 8:37 PM said...

peh....mmg style !!

Gary Asip on February 2, 2012 at 8:42 PM said...

perrghh... terbaik la... mesti tough giler badan dia bila besar nanti.. hehe~..

amy syifa on February 2, 2012 at 8:47 PM said...

tak blh bygkn klu dia tergelincir and botol tu pecahh...auwww

Puan Besar Shag Yahaya on February 2, 2012 at 9:24 PM said...

Shag push up atas lantai pun tak lepas >.<

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!