Thursday, March 29, 2012

Berpindah ke rumah idaman.. Tapi, kenapa dapur runtuh selepas 24 jam pindah?


Pasangan muda yang baru berpindah rumah terkejut, apabila hanya beberapa jam selepas berpindah ke rumah impian mereka, seluruh dapur runtuh. Rosie Kennedy, 25, dan teman lelakinya Chris Brennan, 30, telah menikmati minuman meraikan rumah baru apabila mereka merasakan getaran dibawah kaki mereka.

Sebelum mereka mempunyai peluang untuk melompat keluar dari dapur yang baru dipasang di rumah mereka, Rosie terperangkap di bawah periuk, apabila dapur itu tiba-tiba runtuh.
Pasangan yang membayar £ 163.000 untuk rumah tahun1930 dengan tiga bilik, telah dibawa ke hospital dengan kecederaan ringan tetapi telah menerima satu lagi tamparan mengejutkan apabila syarikat insurans Direct Line memberitahu mereka bahawa mereka tidak akan membayar untuk pembaikan.



Rosie yang bekerja sebagai pengurus kapal, berkata: 'Ia adalah rumah impian kami tetapi ia bertukar menjadi mimpi ngeri. Ia adalah satu kejutan yang besar dan benar-benar menakutkan. Ia adalah perkara terakhir yang anda jangkakan berlaku, terutama selepas hanya membeli rumah. Dapur berada dalam keadaan sempurna dengan pelbagai periuk besar - dan ia adalah salah satu sebab kita membeli rumah. Seperti setiap pasangan muda apabila mereka membeli rumah, kita mengharapkan setiap sen yang kita keluarkan akan berbaloi. Kami tidak tahu apa yang lakukan sekarang. Kami amat sedih.'

Sehari selepas keruntuhan, pasangan itu telah membuat tuntutan dengan syarikat insurans Direct Line tetapi mereka enggan untuk menampung kos pembaikan.










.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!