Tuesday, March 6, 2012

Membunuh cara filem SAW


Saw adalah sebuah filem horor buatan Lions Gate Films yang menemui penonton pada 29 Oktober 2004. Filem ini terkenal dengan slogannya “every piece has a puzzle” (semua potongan punya teka-teki). Judul filem ini diambil dari kependekan nama tokoh utamanya, Jigsaw.

Baru-baru ini di England terjadi pembunuhan yang meniru gaya pembunuhan seperti dalam adegan filem tersebut. Lelaki yang bernama Benjamin Scott, 32 tahun, dengan sadis membunuh Gary Beech, 42 tahun, jiran baru yang di kenalinya di sebuah bar. Dia menusuk tepat di bahagian kepala, mata dan wajah korban hingga 120 kali.

Setelah puas, Scott kemudian meninggalkan mayat Beech yang dipenuhi darah. Ketika tiba di rumah, dia membuang dua buah pisau dan sepasang gunting yang digunakannya untuk membunuh ke dalam tong sampah.
Keesokan harinya, Scott menghubungi kekasihnya selama 14 tahun, Amanda Perrin. Kepada Perrin, Scott mengaku telah melakukan tindakan biadab tersebut. Ketika Perrin bertanya apakah perbuatannya itu seperti yang terjadi dalam filem Saw, Scott mengaku. “Ya, seperti itu,” ujarnya.

Kini Scott telah dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup. Di perbicaraan yang dipimpin oleh hakim Peter Openshaw, Scott juga mengaku seluruh perbuatannya. Sebelumnya, beberapa saat setelah Scott ditangkap, pihak polis juga menemukan koleksi DVD filem SAW yang memiliki banyak adegan sadis.

Menurut keluarga dan jiran yang rapat dengan Scott, lelaki tersebut memang memiliki masalah kecanduan minuman dan masalah mental, dan filem SAW merupakan salah satu filem kegemaran yang sering ditontonnya.





.

2 Penyokong CHELSEA:

aReLaN on March 6, 2012 at 10:53 AM said...

giler punya orang.saya tengok citer SAW pon tak lalu.

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail on March 6, 2012 at 11:35 AM said...

takutnye.kuat betul pengaruh media.psiko.huhu~

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!