Tuesday, April 17, 2012

Bayi 6 kaki ini bertarung nyawa untuk diselamatkan oleh doktor

* Ibu mengandung tak payah tengok yer..


Doktor Pakistan berjuang dengan segala kemungkinan untuk menyelamatkan bayi yang dilahirkan dengan keadaan genetik yang jarang iaitu lahir dengan enam kaki.

Bayi yang berusia satu minggu itu dipercayai sebagai salah satu kembar parasit.
Kembar berkumpul ketika dia dilahirkan pramatang dan tidak lengkap membesar, yang menyebabkan kanak-kanak yang kedua mempunyai kaki tambahan, kata Jamal Raza, pengarah Institut Kebangsaan Kesihatan Kanak-kanak di Karachi.

Doktor di institut berjuang untuk menyelamatkan bayi yang baru lahir, yang berada di dalam wad unit rawatan rapi. Raza menambah bahawa mereka sedang merancang untuk membuat pembedahan keatas bayi itu dan telah mempertimbangkan untuk meminta bantuan daripada pakar-pakar asing dengan lebih banyak pengalaman dalam penyakit yang jarang berlaku. Mereka percaya keadaan ini hanya satu dalam satu juta bayi.

Bercakap kepada laman berita, bapa bayi, Imran Shaikh, membuat rayuan untuk mendapatkan bantuan daripada kerajaan dan badan amal. 'Saya tidak mampu untuk melawat Kuala Lumpur dan mendapatkan rawatan untuk bayi saya, "kata juruteknik sinar-X, yang memperolehi bersamaan dengan $ 66-1-bulan. 'Saya merayu kepada dermawan dan kerajaan untuk tampil ke hadapan untuk memberi bantuan rawatan.'

Shaikh dan isterinya tinggal di Sukkur selama empat tahun, sekitar 280 kilometer ke utara di mana anaknya sedang dijaga. Isterinya dilaporkan akan pulih dengan baik dari kelahiran dan dalam keadaan kesihatan yang baik.
Dalam satu kenyataan yang diberikan kepada wayar berita AFP, jabatan kesihatan wilayah berkata: "Para doktor yang memeriksa bayi merancang rawatan yang perlu untuk menyelamatkan nyawa bayi dan memastikan dia berada dalam kehidupan yang normal. '

Muhammad Qaisar, seorang doktor di Pakistan Institut Sains Perubatan di Islamabad, memberitahu allvoices.com dia percaya bayi itu akan berjaya di bedah. 'Ia mungkin anak pertama dalam sejarah Pakistan mempunyai 6 kaki,' katanya.

Kes ini juga akan menjadi ujian bagi doktor dan kami berharap keadaan akan menjadi lebih baik, "katanya.
Sejak Shaikh membuat rayuannya awam untuk bantuan, Gabenor Sindh telah tampil ke hadapan dan mengarahkan pegawai-pegawai yang berkenaan untuk memastikan bayi itu menerima rawatan perubatan yang diperlukan, berdasarkan The Nation melaporkan.







.

7 Penyokong CHELSEA:

maszull on April 17, 2012 at 11:12 AM said...

assalamualaikum Lulu....kesian nyer kan ....:)

black_mel on April 17, 2012 at 11:23 AM said...

banyaknya kejadian pelik skrng..

Anonymous said...

Subhanallah

Nafisya Ismail on April 17, 2012 at 12:30 PM said...

Subhanaallah...

the triplets on April 22, 2012 at 2:51 PM said...

rasanyer, dia nk jd kembar 3, tp x dpt membahagi dengan baik. Ini semua kuasa Allah.

the triplets on April 22, 2012 at 2:51 PM said...

rasanyer, dia nk jd kembar 3, tp x dpt membahagi dengan baik. Ini semua kuasa Allah.

dariilhamkehati on June 17, 2012 at 12:31 PM said...

betul tuh , kun fayakun , mintak2 budak tuh selamat , comel betul :(

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!