Thursday, April 12, 2012

Doktor disahkan meninggal dunia akibat pengambilan ubat berlebihan

Kehilangan seorang doktor pelatih yang sepatutnya bertugas syif malam di Wad Pediatrik, Hospital Kajang, kelmarin, terjawab apabila dia ditemui tidak sedarkan diri dalam tandas wad itu pagi semalam, sebelum disahkan meninggal dunia.

Kehilangan Dr Danny Lee, 29, hanya disedari kira-kira jam 5 pagi semalam, sebelum dikejutkan dengan penemuan mangsa dalam keadaan tidak sedarkan diri oleh rakan setugasnya yang mahu menggunakan tandas di wad berkenaan dua jam kemudian.
Mangsa kemudian dikejarkan ke unit kecemasan, namun, gagal diselamatkan dan disahkan meninggal dunia jam 7 pagi.

Sumber memberitahu Berita Harian, punca kematiannya masih dalam siasatan, namun, siasatan awal polis menolak wujud unsur jenayah dalam kejadian itu.
“Mangsa disifatkan rakan setugasnya sebagai seorang yang periang dan sentiasa bersemangat menjalankan tugas.

“Mangsa tidak pernah menunjukkan dia menghadapi sebarang masalah kecuali sejak kebelakangan ini kelihatan sedikit murung, tidak banyak bercakap dan lebih banyak menyendiri.
“Mangsa kelihatan agak tertekan minggu lalu tetapi kami tidak pasti sama ada ia akibat beban kerja atau masalah peribadi. Dia jarang bercerita masalahnya kepada kami tetapi suka membantu rakan setugasnya, termasuk jururawat di sini yang dalam kesusahan,” katanya.

Beliau berkata, sepanjang dua tahun bertugas di Hospital Kajang, mangsa menunjukkan prestasi cemerlang dan cukup komited terhadap tugasnya.

“Mengikut perancangan, mangsa sepatutnya menamatkan latihan pegawai perubatan siswazah tidak lama lagi,” katanya mengesahkan mangsa berkahwin tahun lalu dan belum dikurniakan cahaya mata.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab ketika dihubungi mengesahkan kematian mangsa dan kes itu kini diklasifikasikan sebagai kematian mengejut (SDR).

“Berdasarkan laporan diterima, mangsa didapati menyuntik sejenis cecair ke dalam tubuhnya sebelum ditemui mati. Laporan bedah siasat menunjukkan mangsa mati akibat pengambilan berlebihan ubat yang sedang dikenal pasti jenisnya.

“Buat masa ini, kes diklasifikasikan sebagai SDR, namun siasatan lanjut sedang dijalankan,” katanya.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya bagi urusan pengebumian. Dalam perkembangan berkaitan, pemeriksaan polis di tempat kejadian turut menemui jarum suntikan dipercayai digunakan mangsa untuk menyuntik dirinya.





.

2 Penyokong CHELSEA:

Liza @ Adzriel AB on April 12, 2012 at 8:56 AM said...

ishh... mcm bunuh diri je.

Afasz on April 12, 2012 at 11:11 AM said...

hospital kjg?mak sy berkhidmat di sini .sbg ketua jururawat

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!