Friday, July 20, 2012

Facebook menghubungkan ibu dan anak yang terpisah selama 50 tahun


Facebook membuktikan pengaruhnya untuk menghubungkan orang didunia. Itulah yang dibuktikan apabila ia berjaya membantu untuk menyatukan kembali seorang ibu dan seorang anak perempuan yang telah dipisahkan selama hampir setengah abad. Stephanie Phillips menggunakan laman jaringan sosial untuk menjejaki ibunya, Joan Wehrmeyer yang terakhir kali bersamanya ketika bayi pada tahun 1960. Pasangan ini berkongsi pelukan emosional ketika mereka akhirnya bertemu di restoran Georges Dua di Deerfield Beach, Selasa, kurang dari sebulan setelah mereka dihubungkan kembali melalui Facebook.

Puan Wehrmeyer, dikenali namanya ketika muda, Courchene, berusia 17 ketika mengahwini Richard Botwin. Stephanie lahir segera setelah itu, tapi setelah bertengkar dengan suaminya keluarga Joan mengatakan kepada berita CBS4 dia merasa tidak memiliki pilihan selain pergi, meninggalkan anaknya dalam jagaan Botwin. Sementara Stephanie tinggal dengan ayahnya di New Jersey, ibunya, yang kini 67, pindah ke Florida Selatan dan berkahwin lagi. Dia memiliki seorang anak dan mengambil anak angkat. Stephanie, sekarang 48 tahun, yang tinggal di Waynesburg, Pennsylvania dijelaskan bertemu ibunya sebagai mimpi menjadi kenyataan.


Nasib baik Joan telah menggunakan namanya ketika muda didalam fecebook dan RStephanie dan suaminya Rodney mampu untuk berhubungan kembali dengannya. Setelah mengirim beberapa pesan akhirnya mereka mendapat balasan pada tanggal 18 Jun, dengan Joan mengakui dia adalah ibu Stephanie.







.

2 Penyokong CHELSEA:

Unknown on July 20, 2012 at 2:07 PM said...

tahniah kepada mark zuekeberg..ahaha

Solehah Shamsuddin on July 20, 2012 at 4:10 PM said...

wah tahniah tahniah...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!