Tuesday, August 7, 2012

Serius : Kanak-kanak tercekik chip diselamatkan pekerja McDonald


Ini adalah saat bagaikan mimpi buruk pada ibu bapa. Ibu bapa, Tevita dan Glory duduk dengan anak berusia satu tahun di McDonald, yang tiba-tiba mulai tersedak pada sebuah chip. Anak itu berhenti bernafas, sehingga si ibu risau dan si ayah bergegas ke kaunter cuba mendapatkan bantuan. Gambar menunjukkan beberapa anggota staf dan pelanggan berkumpul di situ berusaha membantu. Nevaeh, kanak-kanak itu baring di kaunter sambil orang menggosok punggungnya penuh semangat untuk cuba dan mengeluarkan chip. Ibunya dilihat menangis ketika usaha menyelamatkan anak kecilnya. Dalam gambar lain, seorang mendekatkan telinganya kepada kanak-kanak itu untuk melihat apakah dia masih bernafas.


Pengurus restoran, James Hatcher mengatakan kepada Channel Nine, A Current Affair Show bahawa ketika dia mula cuba untuk mengeluarkan chip, Navaeh sudah membiru. Dia menceritakan bagaimana ibunya bingung dan berteriak: 'Selamatkan bayi saya, dia tersedak, dia tidak bernafas." Staf 911 memberikan pertolongan melalui telefon kepada beberapa anggota staf McDonald. Seorang pelanggan pada bahagian drive-thru juga meninggalkan keretanya untuk membantu. Pelanggan, Naomi Donovan berkata: "Pada saat aku mengambilnya, dia lemas, benar-benar lemas, menjadi biru dia tidak bernafas. "Dia ada di tangan saya, saya menatap orang tuanya yang berteriak dan menangis."

Anak itu akhirnya mula bernafas. Staf hospital mengatakan dia menderita kejang yang telah menyebabkan dia tersedak. Insiden yang terjadi bulan lalu, menyebabkan staf McDonald menerima penghargaan.



P/S - Chip tu macam potato chips..





.

2 Penyokong CHELSEA:

izz iizza on August 7, 2012 at 11:50 PM said...

ishh bahaya tu la..lain kali jgn bagi baby makan chip ya..:)

Cik mama on August 8, 2012 at 7:06 AM said...

Bahanya chip untuk budak2 sekecil ini, hati2 laaa yerr..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!