Tuesday, September 11, 2012

Pelik : Dari lahir tak pernah makan


Daniel Harrison, kanak-kanak empat tahun ini belum pernah merasakan nikmatnya makanan dan minuman sejak lahir. Seluruh keperluan nutrisinya masuk ke tubuh melalui tabung berselang yang terpasang di perutnya. Seperti dipetik dari Daily Mail, penderitaan kanak-kanak itu bermula ketika acid reflux menyerangnya saat masih bayi. Acid reflux adalah gangguan pola makan akibat produksi asam gastrik berlebih. Ini biasanya dimulakan dengan muntah setiap kali makan, disertai rasa sakit tak tertahan di area dada atas dan tenggorokan. Juga rasanya seperti terbakar.Sejak penyakit itu menyerang, Daniel selalu mengalami ketakutan luar biasa saat dihadapkan pada makanan dan minuman.

Gangguan autisme juga menambah trauma kerana memori tentang rasa sakit ketika bayi terus melekat. Orang tuanya, Kevin dan Catherine, sudah mencari pelbagai cara untuk menyembuhkan penyakit yang diderita Daniel. Berbagai cara perubatan sudah dilakukan, namun tak membuahkan hasil. Pada 2009, Daniel bahkan harus berjuang melawan virus H5N1 yang menyerang paru-parunya.

Kini, Kevin berusaha menyimpan duit untuk membawa Daniel berubat ke University Hospital, Graz, Austria. Dia dengar ada pesakit seperti Daniel sembuh di sana. "Saya cuma bermimpi Daniel boleh hidup normal seperti kanak-kanak seusianya, menyuap makanan dan minum di meja," kata Kevin.






.

1 Penyokong CHELSEA:

boni kacak on September 11, 2012 at 2:28 PM said...

kesiannya dia ni.. :(

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!