Thursday, November 22, 2012

Pengurus baru Chelsea - hanya untuk sementara


CHELSEA mengumumkan pihaknya melantik bekas pengendali Liverpool, Rafael Benitez sebagai pengurus sementara sehingga akhir musim Liga Perdana Inggeris (EPL) bagi menggantikan Roberto di Matteo yang dipecat serta-merta semalam. Pengurusan kelab itu memecat di Matteo sehari selepas Chelsea tewas 0-3 kepada Juventus dalam saingan Liga Juara-juara. Sebelum itu Chelsea berhadapan dengan siri kekalahan dalam pertemuan EPL. Ia kini berada di tangga ketiga selepas menguasai tempat teratas sepanjang lapan perlawanan pertama EPL.


Benitez yang pernah mengendalikan Liverpool, satu lagi kelab dalam saingan EPL, menjadi pengurus kesembilan sejak Roman Abramovich mengambil alih Chelsea pada 2003. Di sebalik pelantikan Benitez sebagai pengurus sementara, Abramovich dikatakan akan mengadakan perundingan dengan bekas jurulatih Barcelona, Pep Guardioa.




P/S - Owh, tak suka orang ni.. Apalah sangat pencapaiannya pun dengan Liverpool.. Tapi dia hanya sementara di The Blues. Mari tengok apa yang boleh dia lakukan..






.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!