Tuesday, January 22, 2013

Hebat. Panggung wayang diilhamkan berdasarkan kediaman adiwira


Seorang peminat filem Batman di Amerika Syarikat mencipta panggung wayang rumah yang diilhamkan berdasarkan kediaman adiwira itu. Panggung bernilai AS$2 juta (RM6.3 juta) itu turut menempatkan kereta, pakaian dan komputer Batman, skrin wayang 180 darjah serta lif silinder keluli tahan karat persendirian dengan simbol kelawar bercahaya, selain terowong rahsia. Ia dibina di sebuah kediaman persendirian di Greenwich, Connecticut oleh syarikat Elite Home Theater Seating yang beribu pejabat di Kanada.

Panggung yang penuh dengan hiasan itu dan berkeluasan 1,115 meter persegi meniru konsep kediaman bilionair Bruce Wayne, yang terkenal dengan identiti rahsianya, hero memerangi penjenayah. Bilik itu dilengkapi dengan jam besar yang diapit dengan rak buku dan di atasnya pula terletak patung William Shakespeare. Satu tombol di jam besar itu yang dipusing mengikut arah jam akan memusingkannya dan mendedahkan pintu lif ke panggung Batman itu, tetapi imbasan cap jari diperlukan untuk memasuki lif tersebut.

Ketua Eksekutif Elit, Bobby Bala berkata, panggung wayang bertemakan Batman itu sebenarnya satu konsep rekaan yang diberikan secara percuma kepada seorang pelanggan tetap untuk tujuan bersuka-suka. "Saya secara peribadi adalah peminat Batman dan dengan pengalaman dalam imej grafik CG, kami dapat menghasilkan reka bentuk ini dalam beberapa minggu sahaja. - AGENSI







.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!