Friday, February 22, 2013

Alasan Barcelona diatas kekalahan mengejut kepada Ac Milan


Penolong jurulatih Barcelona, Jordi Roura mengecam keadaan padang selepas tewas mengejut 0-2 kepada AC Milan dalam perlawanan pertama pusingan 16 pasukan terakhir Liga Juara-Juara di San Siro, semalam. Pemain Ghana, Kevin-Prince Boateng dan Sulley Muntari masing-masing meledakkan satu gol pada babak kedua, ketika tuan rumah mempamerkan corak permainan yang mengejutkan Catalans. Roura mengambil alih tanggungjawab daripada Tito Vilanova ketika jurulatih itu menjalani rawatan penyakit kanser di New York. Roura mendakwa padang di Milan tidak sesuai untuk perlawanan Liga Juara-Juara.


"Memang teruk tewas 0-2 tetapi kami yakin apabila bermain di tempat sendiri yang mana padang sesuai untuk pertandingan, kami mampu bangkit," kata Roura. Bagi Massimiliano Allegri kejayaan semalam merupakan kemenangan pertama Milan ke atas Barca dalam pertandingan itu sejak 2000, amat dialu-alukan. Jurulatih skuad Rossoneri itu bertuah kerana dapat mengelak daripada dipecat selepas AC Milan bermula buruk dalam Serie A, setelah berjaya meningkatkan kembali prestasi pasukannya. "Memang hebat dan kami selayaknya menang. Kami bekerja keras melakukan persiapan untuk perlawanan ini dan pemain melaksanakan tugas dengan cemerlang. "Kami mampu melakukan lebih baik. Kami menamatkan permainan dengan tiga gol, sukar untuk percaya kami akan ke Nou Camp dengan kelebihan gol 2-0," kata Allegri. - AFP




P/S - Ini semua poyo...hehe.. Pasukan yang baik sepatutnya boleh beraksi dalam apa keadaan pun! Dan, menerima kekalahan dengan hati yang terbuka pun akan membuatkan peminat respect!






.

6 Penyokong CHELSEA:

Fariq on February 22, 2013 at 8:28 AM said...

dah kalah baru nak komplen.. lol.. time kalah ngan chelsea season lepas nasib tak guna alasan yg sama kat tmpt sendiri..

Ce'gu JAERA on February 22, 2013 at 8:43 AM said...

Sokong dgn lulu... Tima aja la kekalahan.. Bnyk songeh plak... Hik hik

Admin on February 22, 2013 at 9:22 AM said...

padang x jd masalah kot alasan je tu..phat tgk milan yg bijak main..dia org pack kan defend so susah kan barca yg main short pass n possesion football..ada peluang dia org counter then score..kalo dia org main open mmg dia org kena la ngan barca

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail on February 22, 2013 at 9:44 AM said...

tau takpe! mengejutkan...hubby pun tak sangka.hehe..

Unknown on February 22, 2013 at 6:14 PM said...

Sometime best team will get hard time when visit to san siro.

www.gudangbusanamuslim.com

Unknown on February 22, 2013 at 6:17 PM said...

Best team like Barca will get hard time when visit San Siro. The Atmosphere full of pressure.

www.gudangbusanamuslim.com

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!