Sunday, May 19, 2013

Pelakon Malaysia berlakun aksi daring di luar negara



Lama juga kita tidak Sharifah Amani muncul menerusi lakonan di layar lebar. Tapi, ingat lagi tak mengenai berita yang aktres genit berbakat besar ini pernah menjalani satu penggambaran satu filem terbitan produksi dari Jepun. Dan mungkin dalam masa terdekat ini, kita semua akan dapat menyaksikan lakonanya dalam filem tersebut yang berjudul Redemption Night. Baru-baru ini, triller filem tersebut telah dimuat naik di laman YouTube. Filem arahan Hasoi Takato ini menjalani penggambaran di Malaysia sekitar Disember 2010. Redemption Night menampilkan Sharifah Amani yang membawa watak gadis pelacur. Melihat trailer filem tersebut, ternyata Amani yang memegang watak sebagai Rin nampak daring dan sangat menghayati karakternya. Satu sisi yang berbeza diberikan oleh Amani kali ini.

Terasa tidak sabar mahu menonton filem ini dan diharapkan ia turut di tayangkan di Malaysia, nanti. Selain Amani, beberapa lagi pelakon lagi pelakon tanah air yang turut terlibat seperti Bront Palarae, Azman Hassan Sharon Chong. Diterajui aktor berkaliber Jepun, Akihiro Hirama, filem ini mengisahkan perjalanan dua orang lelaki dari negara Jepun yang datang ke Malaysia untuk tujuan masing-masing dan akhirnya memerlukan antara satu sama lain.

Tatsumi (Akihiro) telah membuka satu kilang di Malaysia tetapi tidak berjaya dan ingin membunuh diri supaya mendapat insurans bagi keluarganya di Jepun, Saijo (Misawa) yang datang ke Malaysia untuk mencari seseorang di sini telah terserempak dengan Tatsumi yang ingin membunuh diri. Tatsumi dan Saijo telah membuat perjanjian dimana Saijo akan menjadi saksi kepada kematian Tatsumi dan dapat 10% dari insurans manakala Tatsumi harus menemani Saijo dahulu dalam pencariannya. Dalam perjalanan mereka telah berjumpa Rin (Sharifah Amani),seorang pelacur menunjukkan jalan bagi mereka. Perjalanan mereka harungi penuh dengan cabaran dan dugaan. -MD






.

1 Penyokong CHELSEA:

Juls Julie80 on May 19, 2013 at 5:12 PM said...

wahhh lame x tengok Amani berlakon kan... x sabar nak tggu..hehehe

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!