Thursday, July 25, 2013

Dia menang tuntutan yang sangat besar, namun diatas sebab yang menyedihkan


Seorang lelaki yang berumur 43 tahun, Antonio Lopez Chaj, mendapat penghargaan tertinggi di California. Dia juga menang tuntutan sebesar US$ 58 juta. Namun, ianya terjadi setelah mengalami pukulan yang membuatkannya kehilangan sebelah otak dan tengkoraknya hingga dia tidak dapat bercakap selamanya. Antonio Lopez Chaj adalah seorang pegawai keselamatan di sebuah galeri lukisan di California. Daily Mail melaporkan, kejadian ini bermula ketika Chaj dan teman-temannya mengunjungi sebuah bar pada 20 April 2010. Saat itu, Chaj diserang di sebuah bar pertengahan Wilshire, setelah dia cuba menghentikan pergaduhan antara dua rakannya dengan bartender dan pegawai keselamatan. Chaj pun terkena pukulan penjaga bar. Pukulan itu menghancurkan setengah tengkorak Chaj yang membuatnya tak sedarkan diri.

Penjaga tersebut juga memukul Chaj dengan tongkat, menendang kepalanya sebanyak lapan kali dan menghentam kepalanya ke kaki lima sebanyak empat kali. Ketika ini keadaan Chaj telah cukup pulih, walaupun dia harus kehilangan sebelah otak dan tengkoraknya. Namun tetap saja, kumpulan doktor yang merawatnya berkata bahawa Chaj tidak akan dapat bercakap. Ianya disebabkan Chaj memiliki kerosakkan otak yang sangat parah. Ketika di bicarakan 2 Jun 2013, Chaj dan rakannya menuntut ganti rugi yang terjadi pada dirinya. Tak hanya menang sebesar US$ 58 juta, Chaj juga mendapatkan penghargaan dari syarikat keselamatan di Mahkamah Tinggi Torrance.

Penghargaan ini adalah salah satu penghargaan terbesar yang pernah diberikan kepada seseorang di California, kata peguamnya. Ketika Chaj melepaskan topi di dalam mahkamah, ramai yang terkejut dengan keadaannya. “Tengkoraknya seperti bola basket yang kempis di satu sisi,” ungkap peguam Federico Sayre. Pegawai keselamatan yang memukul Chaj, Emerson Quintanilla, dan bartender yang memulakan serangan ini telah menghilang tanpa jejak. "Saya fikir mereka itu gila, sangat gila," ungkapnya.-DM





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!