Monday, July 1, 2013

Keputusan penuh Final Piala konfederasi 2013 Brazil Vs Spain



Piala Konfederasi FIFA 2013 diadakan di Brazil pada tahun 2013 sebagai sebuah permulaan kepada kejohanan Piala Dunia FIFA 2014. Kejohanan ini bermula dari 16 hingga 1 Julai 2013. Brazil adalah juara bertahan.

Brazil mempertahankan kejuaraan dengan jaringan 3-0, yang menyaksikan persembahan menarik daripada pasukan yang bergelar 'samba' itu. Melihat corak permainan yang dipersembahkan, tidak keterlaluan dikatakan Brazil seolah-olah mula memberi amaran kepada Spain, yang mereka akan menjadi pencabar hebat untuk menjuarai piala dunia yang akan diadakan juga di Brazil pada tahun depan.

Gol pertama dijaringkan oleh Fred seawal minit kedua. Dan selepas itu Neymar menambah lagi untuk gol kedua. Bermula masa kedua, Fred menjaringkan gol kedua untuk dirinya dan juga gol ketiga untuk Brazil. Bagaikan hilang punca, skuad Spain diaibkan apabila Sergio Ramos gagal menjaringkan gol ketika dihadiahkan sepakan penalti. Gerard Pique menambah sengsara Spain apabila pengadil memberi kad merah sekaligus Spain kurang seorang pemain. Tahniah Brazil. Tahniah penyokong samba...




P/S - Diulas oleh lulu (^___^)v





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!