Saturday, September 21, 2013

Hebat, diusia 65 tahun, wanita ini bergelar graduan


Hebat, diusia 65 tahun, wanita ini bergelar graduan | Mempratikkan pembelajaran sepanjang hayat, Maimunah Ibrahim berbangga kerana bergelar graduan Sarjana Instruksi Multimedia pada usia 65 tahun. Lebih manis pencapaian itu menyusul setahun setengah selepas beliau menerima ijazah Sarjana Muda Komunikasi. "Mungkin selepas ini saya akan sambung ke peringkat lebih tinggi atau belajar dalam bidang lain pula kerana bagi saya tiada yang lebih bernilai daripada ilmu pengetahuan," katanya kepada pemberita di sini. Beliau antara graduan Universiti Sains Malaysia yang menerima ijazah dan diploma masing-masing dalam majlis konvokesyen yang berlangsung Jumaat.

Katanya, keinginan melanjutkan pelajaran itu membara selepas beliau bersara sebagai setiausaha pejabat pentadbiran di sebuah institusi pengajian tinggi awam empat tahun lepas. "Masa muda terlalu sibuk dengan komitmen kerja sehingga tidak ada masa untuk saya menyambung pengajian," katanya. Menurut Maimunah, beliau tidak mempunyai masalah bergaul dengan penuntut lain yang rata-rata jauh lebih muda daripadanya.

"Maklumlah kursus ini kebanyakan diceburi orang muda tapi secara tidak langsung saya juga merasa bertenaga dan sentiasa buat yang terbaik dalam setiap tugasan yang diberi. "Terima kasih saya ucapkan kepada rakan sekuliah dan para pensyarah yang tidak jemu memberi galakan," katanya sambil menambah golongan warga emas yang berhasrat menyambung pengajian tidak perlu takut atau malu untuk merealisasikan impian mereka. - BERNAMA




P/S - Gambar sekadar hiasan



.

1 Penyokong CHELSEA:

blogger lelaki on September 21, 2013 at 3:19 PM said...

gigih betul dia mencari ilmu..faktor usi tak jadi penhalang

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!