Wednesday, November 27, 2013

Nabil Zamanhuri (Mentor) bertunang dengan gadis kelahiran Surabaya, Adelia Citra Hapsari



Nabil Zamanhuri (Mentor) bertunang dengan gadis kelahiran Surabaya, Adelia Citra Hapsari | Sabtu lalu, penyanyi Nabil Zamanhuri, 26, selamat bertunang dengan Adelia Citra Hapsari, 25, anak kelahiran Surabaya, Indonesia di sebuah restoran terkemuka di ibu kota. Pun begitu dalam suasana kegembiraan meraikan hari penting buat naib juara rancangan realiti Mentor musim pertama itu sebenarnya ada perkara lain merunsing fikiran. Nabil resah memikirkan penerimaan orang sekiranya mahu membuat penampilan semula. Maklumlah selepas tamat pengajian dalam bidang animasi filem di Universiti Multimedia (MMU) tahun lalu, dia kurang muncul di media. Dengan kemunculan ramai pendatang baru, dia juga gelisah melihat keadaan dirinya yang agak ke belakang daripada publisiti. Namun begitu Nabil tetap bersikap optimis kerana biarpun sunyi daripada aktiviti seni, Nabil masih aktif dalam kerja-kerja pembikinan filem.

Minat utamanya kini lebih kepada kerja-kerja di bahagian imej janaan komputer (CGI). Malah Nabil pernah memenangi anugerah pilihan audiens menerusi filem berjudul Ganggu di pertandingan filem pendek 48 Hour Film Project 2012. “Saya tak duduk diam selepas tamat belajar di MMU. Saya pernah kerja di Studio Rythm & Hues selama enam bulan sebelum berhenti dan bekerja sambilan sebagai pembikin grafik CGI. “Kalau ada masa lapang, saya cuba isi dengan kerja-kerja membuat lagu pula. Saya merancang untuk mengeluarkan single terbaharu pada tahun awal tahun depan. “Kalau boleh saya nak pastikan penampilan semula dalam bidang seni ini benar-benar bermakna. “Kalau ada impak dan semua orang terima barulah saya puas hati," kata penyanyi lagu Halimunan ini yang ditemui di kediamannya di Ampang, Selangor.


Jodoh sudah tiba 

Bermula sebagai teman biasa di MMU, Nabil dan tunangnya yang mesra dipanggil Adel menganggap usia perkenalan selama tiga tahun cukup untuk membawa mereka ke peringkat serius. Pun begitu Nabil menafikan urusan pertunangan bakal mengganggu perjalanan karier seninya. “Soal jodoh memang tak boleh dijangka. Umpama rezeki, kita tak tahu apa yang berlaku pada masa depan. Saya tak jadikan urusan pertunangan saya sebagai satu masalah besar. “Rugilah kalau saya lepaskan peluang bila berjumpa dengan orang yang betul-betul memahami saya. Sanggup susah senang bersama," katanya penuh makna. Nabil menambah dia tidak mahu mengambil masa yang terlalu lama untuk melangsungkan perkahwinannya selepas mengikat pertunangan dengan Adel.

Tanpa memberitahu secara spesifik tarikh perkahwinannya yang dijangka awal tahun depan, Nabil mengakui sudah bersedia dengan tanggungjawab dan komitmen rumah tangga. Dalam pada itu ketika ditanya tentang kriteria yang membuatkan Adel terpikat dengan Nabil, dalam tersipu-sipu malu dia memberitahu tertawan dengan sikap selamba, baik dan sabar tunangnya itu. “Saya tak tahu pun Nabil adalah artis. Tapi saya tak kisah pun tentang latar belakangnya kerana saya menilai keikhlasan hati Nabil yang menerima saya seadanya," kata Adel yang kini bekerja sebagai ketua bahagian pasca penerbitan di sebuah studio di ibu kota. -Utusan




.

2 Penyokong CHELSEA:

mila on November 28, 2013 at 8:33 AM said...

ad terserempak dgn dorg berdua kat klinik p9...dh jadi tunang upenye.. Tunang dia..kurus gile..takut tgk pinggang dia..mcm size 19 jer..hahaha..tp nmpk mcm x terurus je.dgn rmbut menggerbang aritu,haha...xsgka taste nabil cmni

Rizziela on November 28, 2013 at 9:20 AM said...

Cantik tunang dia kan

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!