Tuesday, February 11, 2014

Berita terkini dan pertuduhan terhadap pasangan Malaysia di Sweden


Berita terkini dan pertuduhan terhadap pasangan Malaysia di Sweden | Pasangan warga Malaysia, Azizul Raheem Awalluddin dan isterinya, Shalwati Norshal hari ini didakwa di mahkamah daerah Solna, Stockholm, Sweden atas pertuduhan memukul keempat-empat anak mereka antara tahun 2010 hingga 2013. Tuntutan pertuduhan yang disifatkan sebagai luar jangkaan itu diterima mahkamah dalam bentuk bertulis yang dikemukakan pendakwaraya, Anna Arnell. Pertuduhan itu menyebut pasangan berkenaan didakwa memukul anak-anak mereka dengan penyangkut baju, kayu dan tali pinggang dalam beberapa kejadian.

Pasangan berkenaan dijangka akan dibicarakan selama 10 hari bermula 18 Februari ini atas kesalahan yang berulang-ulang antara 2010 sehingga tahun lalu. Mahkamah menggunakan istilah melanggar integriti seseorang bagi menggambarkan pertuduhan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara maksimum sehingga 10 tahun.

 Peguam Shalwati, Kristofer Stahre akan membuat rayuan di Mahkamah Supreme Sweden supaya membebaskannya daripada reman sementara menunggu perbicaraan memandangkan keempat-empat anak mereka telah pulang ke Malaysia. Pendakwaan terhadap pasangan berkenaan disahkan oleh Stahre kepada Pengerusi Pertubuhan Sukarelawan Peguam Malaysia (SukaGuam), Datuk Khairul Anwar Rahmat ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. - Utusan




.

1 Penyokong CHELSEA:

Rizziela on February 11, 2014 at 9:50 AM said...

memang kesian dengan mangsa.. Malaysia plz do something utk bawa pulang rakyat kita ni..sian diaroang

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!