Thursday, July 10, 2014

Mesej iklan itu baik, namun ianya mendapat kecaman yang teruk



Mesej iklan itu baik, namun ianya mendapat kecaman yang teruk | Satu iklan anti perjudian yang memaparkan seorang lelaki meletakkan wang simpanan anaknya sebagai wang pertaruhan dengan memilih skuad bola sepak Jerman sebagai juara Piala Dunia telah mendapat kritikan para pengguna dalam di laman sosial. Kecaman dibuat apabila iklan itu ditayangkan semasa Brazil tewas dalam perlawanan separuh akhir menentang Jerman, kelmarin dengan keputusan 7-1. Iklan yang disiarkan oleh Majlis Kebangsaan Singapura (NCPG) tentang perjudian itu telah memaparkan sekumpulan lelaki sedang membincangkan pasukan yang akan menjuarai pusingan akhir bola sepak Piala Dunia.

Mesej iklan itu bagaimanapun tidak dihiraukan penduduk di Singapura apabila Jerman berjaya menundukkan Brazil 7-1 kelmarin, yang disifatkan sebagai perlawanan separuh akhir terburuk dalam sejarah Piala Dunia. "Kelihatan seperti bapa kanak-kanak itu yang telah mempertaruhkan kesemua wang anaknya akan ketawa sepanjang jalan menuju ke bank," kata Menteri Tenaga Kerja Singapura, Tan Chuan-Jin dalam kenyataannya di akaun Facebook miliknya. "Sekurang-kurangnya budak lelaki itu boleh mendapatkan wang simpanannya semula," kata Menteri Muda Perdagangan, Teo Ser Luck. - AFP




.

2 Penyokong CHELSEA:

Mohd Zakwan Zain on July 10, 2014 at 8:32 PM said...

ya .. this is kinda offensive

Buffet Ramadhan Casa Ombak

ejulz on July 10, 2014 at 10:26 PM said...

mcm2..

Jemput Join "Segar bersama Fresh Care dan Safe Care Giveaway by EJulz "Segar bersama Fresh Care dan Safe Care Giveaway by EJulz"

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!