Friday, November 21, 2014

Unik, perkahwinan di bawah permukaan air



Unik, perkahwinan di bawah permukaan air | Gambar menunjukkan rakaman saat pasangan ini disatukan menjadi suami isteri-di bawah permukaan air. Majlis ini dianjurkan oleh sebuah kelab menyelam, Top Dive, yang melancarkan konsep baru pelancongan perkahwinan di Polynesia Perancis. Pasangan pengantin itu, Nicolas dan Alxandra dari Madrid, Sepanyol, berpegang tangan di depan seorang paderi Polynesia yang berdiri di altar yang dibuat dari dari mutiara.

Pasangan berkenaan mengambil keputusan untuk melangsungkan perkahwinan berkenaan, empat meter di bawah permukaan air di Bora Bora, majlis pertama seumpanya di kawasan berkenaan dan pastinya bukan yang terakhir. Pengurus Top Dive Paul Ramos, di Polynesia berkata dia merancang perkahwinan seumpama itu untuk pasangan menikmati pengalaman sekali seumur hidup mereka dengan bayaran hanya sebanyak RM11,280. Baik Alexandra mahupun Nicolas, mereka teruja untuk melangsungkan perkahwinan secara unik itu. "Saya seperti berjalan di permukaan bulan," kata Nicolas. Dalam pada itu, pakaian pengantin perempuannya seperti sut angkasa lepas.


Tidak seperti pengantin lain, dia tidak bimbang untuk menggayakan rambutnya kerana dia terpaksa memakai topi keledar. Topi keledar berkenaan mempunyai udara yang dipam dari permukaan air. Seperti majlis perkahwinan lain, jurugambar bawah permukaan air akan disediakan untuk merakam saat bahagia pasangan itu. Paderi melangsungkan majlis itu menerusi fon kepala yang turut disambung pada pasangan pengantin berkenaan. Dan majlis itu tidak mengambil masa lama, hanya 20 minit saja.-AP



.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!