Thursday, December 18, 2014

Shahrukh Khan dedah saat cemas dan pengalaman perit ketika diserang



Shahrukh Khan dedah saat cemas dan pengalaman perit ketika diserang  | "Saya menggigil dan berasa ajal semakin hampir. Saya terpaksa menggigit tali leher menahan sakit serta mengelak daripada menjerit dan mendiamkan diri dengan berbaring selepas terkena tembakan di kedua-dua kaki,” kata pelajar, Shahrukh Khan, 16, mangsa serangan puak Taliban di sebuah sekolah dikendalikan tentera Pakistan, semalam.

Menurutnya, masih terngiang-ngiang di ingatannya, empat lelaki memakai kasut but hitam masuk ke dalam kelas sejurus melepaskan tembakan rambang. “Ketika itu mereka mungkin mencari pelajar yang bersembunyi. Saya menutup mata, menanti sebarang kemungkinan ditembak semula,” katanya yang terselamat dalam kejadian itu selepas penembak berkenaan keluar dari kelas.

Dia kini dirawat di Hospital Lady Reading Pesahawar. Dalam kejadian jam 10.30 pagi (1.30 petang waktu Malaysia), seramai 141 orang maut, 132 daripadanya pelajar termasuk kanak-kanak dan selebihnya kakitangan sekolah. Kumpulan Threek-e-Taliban Pakistan mengaku bertanggungjawab dan dikatakan untuk membalas serangan tentera terhadap mereka. Sementara itu, Perdana Menteri Pakistan Nawaz Sharif mengisytiharkan tempoh tiga hari berkabung dan menyifatkan kejadian itu sebagai tragedi negara. AFP





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!