Friday, January 23, 2015

Anak TGNA, Nik Mohamad Abduh dedah penyakit sebenar Mursyidul Am Pas itu


Anak TGNA, Nik Mohamad Abduh dedah penyakit sebenar Mursyidul Am Pas itu | Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU) Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian kelmarin disahkan menghidap kanser prostat tahap empat tetapi masih terkawal. Anaknya yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh bagaimanapun berkata, tahap kesihatan bekas Menteri Besar itu semakin baik hari ini tetapi pasukan doktor masih belum menggunakan perkataan ‘sihat’ untuk merujuk perkembangan terkini bapanya sebaliknya sekadar ‘ada perkembangan positif’.

 Beliau berkata, bapanya juga menjalani rawatan kemoterapi sejak masih menjadi Menteri Besar lagi namun dalam tempoh setahun ini hanya mengambil ubat sahaja. “Alhamdulillah perkembangan ayah hari ini lebih baik, pagi tadi bangun solat subuh dan minta makan nasi air. “Kita tak benar pelawat masuk, hanya boleh tengok dari luar cermin bilik kerana bimbang jangkitan. Semalam pelawat ramai sangat sehingga ayah batuk,” katanya. Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melawat Nik Abdul Aziz yang dimasukkan ke Wad 2 Delima, HUSM sejak Selasa lalu.

Sementara itu, ketika ditanya mengenai dakwaan wujudnya ketulan darah dalam otak Nik Abdul Aziz yang menjadi punca beliau dimasukkan ke ICU, Nik Abduh menafikannya.
“Tak ada (ketulan darah), jadi begini kerana kesan kanser yang dihidapnya sejak empat hingga lima tahun lalu. “Saya perlu rujuk doktor untuk mengetahui lebih lanjut organ mana yang sudah terkesan tetapi setakat ini tidak menjejaskan keadaan keseluruhannya. “Pernafasannya baik, tekanan darah pun baik, beliau kenal semua kawan yang datang ziarah dan boleh berkomunikasi, cuma doktor sebut semalam untuk kata ayah sihat belum lagilah,” katanya. -Utusan




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!