Wednesday, September 22, 2010

Batalkan majlis kahwin di rumah

SETIAP insan pasti mempunyai hasrat untuk berubah menjadi lebih baik. Kehadiran seseorang yang berjaya mencuri hati, yang menjadi antara faktor mendorong seseorang itu untuk berubah ke arah yang lebih positif turut dibuktikan oleh penyanyi Elyana.
Terkenal dengan lagu Niat, pemilik nama Erneelya Elyana Emrizal itu berhasrat untuk menjayakan niatnya untuk berubah menjadi lebih baik sebelum dia mendirikan rumahtangga tidak lama lagi.
Menurut Elyana, antara perubahan utama yang dia ingin dalam dirinya seperti mengikis perangai malasnya agar menjadi lebih rajin.
“Sebelum ini saya boleh dikatakan agak pemalas juga tetapi nanti bila dah jadi isteri orang takkan nak terus jadi malas jugak.
“Saya harus berubah lagipun sikap itu bukan sikap yang baik,” katanya pada sesi fotografi di Hotel Quality, Kuala Lumpur baru baru ini.
Tambah Elyana, selain berubah menjadi lebih baik, dia juga kini sedang belajar memasak gulai tempoyak ikan patin.
“Saya terpanggil untuk belajar memasak gulai tempoyak ikan patin itu sebab ia merupakan makanan kegemaran bakal suami,” ujarnya.
Dalam pada itu, Elyana membawa perkhabaran bahawa dia bakal muncul dengan single terbarunya.
“Lagu itu ciptaan oleh Aidit Alfian dan lirik oleh Ad Samad. Konsep yang cuba diketengahkan dalam single itu nanti masih sama seperti sebelum ini tetapi perbezaannya pada single kali ini menunjukkan kematangan Elyana sekarang,” ujarnya yang belum menentukan judul single tersebut.
Sebelum ini, Elyana yang mula menceburi bidang seni pada usia 14 tahun juga pernah berlakon dalam beberapa drama bersiri dan filem.
Antara drama dan filem yang pernah dilakonkan oleh Elyana ialah Dunia Baru, Seriau dan Gong.
Persiapan kahwin
Bercerita mengenai majlis perkahwinan Elyana bersama seorang pengusaha makanan Jepun, Khairul Anuar Hussin, dia mengaku persiapan untuk majlis itu baru 50 peratus di buat.
Kata Elyana, pada awalnya dia merancang hendak buat majlis perkahwinannya di rumahnya di Shah Alam. Namun dia terpaksa membatalkan hasrat itu dan menukarkan lokasi majlis perkahwinan ke suatu tempat yang lebih luas. Apabila ditanya di manakah lokasi terbaru majlis perkahwinannya itu nanti, Elyana sekadar memberitahu: “Di sebuah banglo mewah di sekitar Ampang, Selangor.”
“Kalau boleh, memang nak buat di rumah kami sebab hari yang bersejarah itu kalau di rumah sudah tentu ada kenangan tersendiri.
“Berdasarkan pengalaman sebelum ini, perkahwinan kakak saya buat di rumah kami tetapi kurang luas untuk menampung tetamu dalam bilangan yang banyak dan mungkin menimbulkan rasa kurang selesa mereka nanti.”
Tambahnya, pada majlis itu nanti dia mahu semua tetamunya berada dalam keadaan selesa terutama neneknya.
“Masa majlis kakak dahulu, kesian dekat nenek sebab tidak dapat tengok pengantin dari jarak dekat,” katanya.
Menyentuh mengenai bakal suaminya, anak kedua daripada empat adik-beradik itu menegaskan, dia merasakan keserasian dengan tunangnya itu kerana mereka berdua merupakan orang yang serba ringkas.
Pada hari raya tahun ini, Elyana tidak mengikut tunangnya beraya di Pahang kerana baginya dia mahu merasai nikmat sambutan itu pada tahun depan.
“Kami sudah nak kahwin jadi biarlah saya tidak ikut dia tahun ini. Jadi bila tahun depan bila sudah sah menjadi isteri dia baru dapat merasai nikmat berhari raya dengan lebih lagi,” ujarnya yang mengakui tidak teruja sangat menyambut raya.
Sambutan raya 2010
Menurut Elyana, sempena hari raya kali ini dia telah menjual kuih samprit dan usahanya itu meraih sambutan yang menggalakkan.
“Mengandungi 53 hingga 54 biji dalam satu balang, ia dijual pada harga RM19. Sambutan yang diberikan sangat memberansangkan.
“Orang yang dah beli kuih saya biasanya akan beritahu orang lain, itulah strategi pemasaran saya,” katanya lagi.
Cerita Elyana, dia juga merupakan seorang yang rajin membeli tetapi tidak suka makan benda yang dibelinya itu.
“Saya ini jenis yang suka coklat chip, jadi kalau jalan-jalan nampak sahaja menarik pasti saya beli. Biasanya kuih yang cantik itu tidak berapa sedap.
“Tapi kalau kuih-kuih yang pelik, emak saya yang buat sendiri,” katanya.
Akuinya, persiapan untuk raya pun adakalanya sehari sebelum sambutan raya barulah dia pergi membelinya.





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!