Friday, October 8, 2010

Fakta baju daging Lady Gaga


wah.. entry lepas dah ckp mengenai Lady Gaga berpakaian dari daging.. [klik] So, kebetulan lulu jumpa gambar Lady Gaga berpakaian 'aneh' itu, jom kita share 8 fakta mengenai baju daging Lady Gaga..





1. Baju daging Lady GaGa dibuat dari 100% daging asli!
Ya, memang benar. Baju, kasut, topi dan beg tangan yang dikenakan Lady GaGa dalam event muzik (menang 8 anugerah) asli dari daging.






2. Baunya sedap! (hah.. iye?)
Ramai orang berfikir, bagaimana baunya baju daging ini ketika dipakai Lady GaGa? Pasti baunya busuk. Haip, tunggu dulu. Jika memang baunya busuk, sudah tentu tidak akan dipakai oleh penyanyi Bad Romance ini. Lady GaGa berkata, bajunya berbau harum. Begitu juga tetamu yang menghadiri acara itu juga mengatakan baju itu tidak berbau busuk..(cuba pakai 24 jam di bawah terik matahari)






3. Baju daging mentah sangat berat!
Berbanding kain, daging memang jauh lebih berat. Apatah lagi jika yang dikenakan daging mentah. Baju daging milik Lady GaGa itu beratnya mencapai 50 lbs atau 22.67 kilogram. Tapi hal berat itu hanyalah nombor, yang penting bergaya dulu. Betulkan?


Wah kalau lapar tinggal tarik je daging ni gigit..

4. Daging mentah di baju Lady GaGa murah!
Daging untuk bahan baju yang membuat kumpulan pembela hewan, PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) melenting ini, ternyata harganya murah . Tidak perlu daging special, kata penjual daging. Peter Cacioppo, di Ottomanelli Brothers di East Side, mengatakan, "Tidak ada daging yang mahal di baju itu, tidak ada daging khusus seperti steak. Daging yang paling bagus cuma ada di atas kepalanya saja."





5. Baju daging nyaman dipakai!
Itu kata Lady Gaga sendiri. Designer sendiri bimbang jika baju itu tidak sesuai. Tapi, bukannya mengeluh, Lady Gaga sendiri mengakui baju itu adalah baju paling selesa yang dikenakannya sepanjang malam. Mmm..




6. Daging mentahnya 100% !
Percaya atau tidak, bahan daging yang dikenakan Lady Gaga ini benar-benar natural. Tidak ada tambahan zat atau bahan pengawet sama sekali. Hebat yer, boleh tahan dan tidak berbau.





7. Tidak ada darah yang menitis!
Jika diperhatikan dengan teliti, tidak ada bekas darah di baju daging Lady Gaga. Ini memang special dan diakui sendiri oleh desginer tersebut, Franc Fernandez. "Dagingnya bersih, keras dan kuat dan tidak rosak sama sekali. Ini daging yang biasanya dipanggang, di mana biasanya diletak di dalam tortila sebelum dimasukkan ke oven," kata Franc.





8. Baju daging akhirnya jadi daging salai!
Siapa kata baju ini diawet? Sudah terang lagi bersuluh, digelar daging mentah, tentu saja mengalami proses setelah itu. Dan memang dibenarkan oleh designer, baju yang dipakai Lady Gaga tersebut hanya boleh dipakai sekali. Dagingnya akan mengering, dan lama-lama menjadi daging salai!






P/S - Tidak dinyatakan daging apa..blueekkk...babi kot?





.

5 Penyokong CHELSEA:

Hanis Azla on October 8, 2010 at 7:00 PM said...

yuksss... weird betullah lady gaga ni..

Unknown on October 9, 2010 at 2:45 AM said...

salam perkenalan..

Unknown on October 9, 2010 at 2:48 AM said...

salam perkenalan..
Nice blog..

LiFe KaMi on October 9, 2010 at 3:53 AM said...

dia ni da putus wayar kot, taksub sgt befesyen jadi camtu ler..
kalau kena goreng skali baru tau..:)

Lulu Caldina on October 9, 2010 at 8:46 AM said...

Puan Hanis, next entry lagi...pelik..nanti lulu post...

------------

salam perkenalan jamiel..Tima kasih..

------------

Life kami, agaknya nape eh lady gaga ni mcm ni? Takkan putus wayar? Tapi yg hairannya dia ni org dok puji dgn fashion pelik tu...adehh..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!