Friday, October 29, 2010

Nia Ramadhani tukar nama


JAKARTA: Aktres Nia Ramadhani sudah bertukar nama secara rasmi, semalam. Nama baru Nia kini ialah Ramadhania Ardiansyah Bakrie.
Acara penukaran nama pelakon itu dilakukan di mahkamah negeri di Jakarta Pusat dan dikendalikan hakim Supradja SH. “Prosesnya tidak lama kerana minggu lalu semua dokumen diperlukan dan saksi sudah dikemukakan. Hari ini hanya agenda pembacaan penukaran nama,” kata Supradja ketika ditemui di mahkamah negeri Jakarta Pusat, semalam.

Selepas penetapan nama di mahkamah, bintang sinetron ‘Bawang Merah Bawang Putih’ itu perlu mendaftarkan nama barunya ke Pusat Pedaftaran Sivil dan secara rasmi pelakon itu akan bergelar Ramadhania Ardiansyah Bakrie. Bagaimanapun, dalam sidang pembacaan nama, Nia tidak hadir dan hanya diwakili ibunya, Chanty Mercia yang menyerahkan semua dokumen diperlukan untuk proses penukaran nama itu. Chanty yang mewakili Nia turut menjadi saksi untuk anaknya, selain kakak Nia iaitu Thalita.

Nia mengusulkan permohonan untuk menukar nama pada 30 September lalu. Pada awalnya dia ingin menambah nama Bakrie saja. “Pada awalnya Nia hanya mahu menambah nama Bakrie tetapi saya tidak setuju. Saya mencadangkan dia meletakkan nama suami di belakang namanya,” jelas Supradja.





.

2 Penyokong CHELSEA:

matahariku on October 29, 2010 at 11:49 AM said...

salam...banner lulu dah letak kat sidebar my blog :-) tgk ler

Hyun Ae on April 26, 2011 at 12:48 PM said...

kalu misalnya die ditkdirkan bercerai la kan,xkan nak tukar balik nama lain??

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!