Monday, December 27, 2010

12 kereta hangus


Beberapa pemilik kereta hanya mampu menepuk dahi apabila kenderaan yang dihantar untuk dibaiki di sebuah bengkel di kawasan perindustrian Puchong Utama, di sini hangus terbakar dalam kejadian tengah hari, semalam.
Kejadian jam 1 tengah hari itu dipercayai ada kaitan dengan litar pintas.

Jurucakap bomba dan penyelamat berkata, orang awam yang melihat kejadian itu kemudian segera membuat panggilan kecemasan sebelum tiga jentera bomba dan Balai Bomba Petaling Jaya, Puchong dan Subang Jaya, di sini, bergegas ke lokasi kejadian.
“Bagaimanapun sebaik tiba di lokasi kejadian, kira-kira 12 kereta yang berada di dalam bengkel itu sudah hangus terbakar. Malah beberapa kereta yang diletakkan di hadapan bengkel juga turut musnah dijilat api,” katanya.

Menurutnya, siasat mendapati kebakaran bermula dari bahagian kimpalan di dalam bengkel itu sebelum ia merebak ke bahagian alat ganti kenderaan.

“Kebakaran berkenaan memusnahkan sama sekali bengkel itu dengan kerugian dianggarkan kira-kira RM1 juta. Anggota bomba mengambil masa kira-kira sejam untuk mengawal kebakaran dari merebak ke premis berhampiran,” katanya.

Beliau berkata, pihak forensik kebakaran akan dipanggil bagi menjalankan siasatan untuk mengenal pasti punca kebakaran itu.

Sementara itu, dalam satu kejadian berasingan, seorang pemandu lori tangki cedera apabila kenderaan berat dipandu gagal dikawal sebelum terbalik berhampiran kilometer 39.3, Lebuh Raya Lingkaran Tengah berhampiran susur Bandar Tasik Selatan, di sini.




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!