Friday, December 10, 2010

Abadi raja sehari dalam pesawat

Majlis anjuran AirAsia catat sejarah di Asia


Pelbagai cara dilakukan pasangan pengantin untuk mengabadikan hari bersejarah sebagai ‘raja sehari’.

Bagi pasangan S Kamaleswaran, 34 dan R Thanusyia, 29, melangsungkan perkahwinan di dalam pesawat pada ketinggian 9,000 meter pasti akan menjadi kenangan paling indah dalam hidup mereka.

Lebih manis, majlis perkahwinan yang dianjurkan AirAsia itu bukan saja julung kali dilangsungkan di dalam pesawat di negara ini malah mencipta sejarah sebagai majlis perkahwinan pertama di dalam pesawat di rantau Asia.

Majlis perkahwinan yang mengikut adat tradisional kaum India, bermula dengan pasangan pengantin disarungkan cincin di jari kaki sebelum Pengerusi AirAsia, Datuk Aziz Bakar mengalungkan bunga malai kepada mereka di balai berlepas sambil diiringi paluan gendang.

Mempelai serta kira-kira 100 tetamu terdiri daripada kaum keluarga dan kakitangan AirAsia kemudian menaiki pesawat khas AK9 dari Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) kira-kira jam 5 petang.

Pada ketinggian 9,000 meter di atas paras laut, majlis mengikat thali dilangsungkan yang menandakan pasangan itu sah bergelar suami isteri. Penerbangan ‘tanpa destinasi’ itu mengambil masa kira-kira sejam.

Kamaleswaran atau lebih dikenali dengan Iswara yang juga Pengurus Penjadualan Serantau AirAsia, berkata impiannya untuk melangsungkan perkahwinan di dalam pesawat Airbus 320 itu akhirnya tercapai.

"Sejak bekerja dengan AirAsia, saya ada impian untuk melangsungkan perkahwinan dalam satu penerbangan.

"Mac lalu, saya menemui Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia, Datuk Seri Tony Fernandes mengenai impian saya ini dan beliau terus bersetuju," katanya.




.

1 Penyokong CHELSEA:

Hariz on December 10, 2010 at 11:47 AM said...

Saya nak atas kapal selam boleh :P

http://profhariz.com

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!